מערכת ״אהוד״ של תע״א תיכנס לשימוש כוח ימי גדול

במסגרת התכנית החדשה, יותקנו מערכות הדור הבא של מערכת האימון והתחקור האוטונומית על מטוסי קרב ופלטפורמות ימיות, כולל נושאות מטוסים

מערכת ״אהוד״ של תע״א תיכנס לשימוש כוח ימי גדול

 מתוך אתר תעשייה אווירית

מערכת האימון והתחקור האוטונומית ״אהוד״ (AACMI) של התעשייה האווירית, שנמצאות בשימוש בעיקר בקרב כוחות יבשתיים, ייכנסו בקרוב לשימוש של כוח ימי גדול, כך על פי פרסום של החברה. במסגרת התכנית החדשה, יותקנו מערכות הדור הבא של ה״אהוד״  על מטוסי קרב ופלטפורמות ימיות, כולל נושאות מטוסים.

מאחר והמערכת אינה תלויה בטווחי תקשורת ואימונים יבשתיים או מוגבלת על ידם, היא תאפשר לכוחות המשימה לבצע אימונים במסגרת משימות נרחבות בים. ה״אהוד״ צפויה להיות מערכת ה-AACMI הראשונה הנפרסת על נושאת מטוסים שתספק תמונת אוויר בזמן אמת.

מערכת ה״אהוד״, שהוצגה לראשונה בשנות ה-90׳, מורכבת מפוד/קופסה אווירית המותקנת על כלי הטיס. הפודים תואמים את הממשקים החשמליים והפיזיקליים של כלי נשק סטנדרטים של מטוסים, כגון טילי AIM 9-L וטילי R73 רוסים. המערכת מהווה כלי משמעותי לתחקור, תדרוך, למידה, ופיתוח מיומנויות לחימה אוויריות על ידי שחזור תרגילים שנערכו ממספר זוויות. המערכת מתעדת ומשדרת באופן רציף נתונים שהיא מייצרת ואוספת מכלי הטיס. הנתונים מעובדים בזמן אמת לבניית תמונת מצב דינמית, שמציגה את התמרונים והטקטיקות של המשתתפים ומדרגת אותם. נתוני הטיסה מסונכרנים עם מקליטי הווידיאו והשמע של המטוס.

הדור האחרון של ה״אהוד״ מתמקד בשיפור כמעט כל היבטי המערכת. הוא כולל התרעות על התנגשויות אוויריות אפשריות, מערכת למניעת התנגשויות על הקרקע וכן פונקציות ״כלב שמירה״, שמוודאות כי הטייסים עומדים במגבלות המרחב האווירי. עוד נוספה הדמיית מערכות נשק אוויר-אוויר ואוויר-קרקע. ה״אהוד״ נחשב לסטנדרט דה-פקטו עבור כל מכשורי האימון הקרבי האווירי של נאט״ו.  

אולי יעניין אותך גם