גרמניה החלה לפעול כנגד הריגול התעשייתי הסיני במדינה

בין ינואר ליולי השנה השקיעה סין למעלה ממיליארד אירו בחברות טכנולוגיה גרמניות. הדאגה בגרמניה היא שסין בעלת עניין רב באיסוף מודיעין טכנולוגי וכלכלי

Fotograf/in: Henning Schacht. bilddatenbank.bundestag.de

בעקבות הצעדים האמריקאיים בשנתיים האחרונות כנגד מאמצי הריגול התעשייתי הסיני, אליהם הצטרפו גם אוסטרליה, קנדה ובריטניה, כעת גם שירותי מודיעין הפנים של גרמניה, ה- BfV, החלו להגביר את מאמצי סיכול הריגול הסיני במדינה, לאחר שהאיחוד האירופאי הודיע כי יפעיל מנגנון בקרה על השקעות זרות במדינות המרכזיות באיחוד האירופאי. גם צרפת החלה בתכנון מהלכים כנגד הריגול הסיני. 

במזכר שהופץ לציבור, הודיע שירות המודיעין של גרמניה כי החל לפעול כנגד השקעות סיניות לא מבוקרות במדינה. שירות המודיעין הגרמני הצהיר כי פעילות הריגול הסינית להשגת טכנולוגיות וידע ברחבי אירופה הולכת ומתרחבת, בעיקר בשנה האחרונה, ודורשת מענה ותגובה מכלל מדינות אירופה. 

הדאגה בגרמניה היא שסין בעלת עניין רב באיסוף מודיעין טכנולוגי וכלכלי בחברות הטכנולוגיה הגרמניות, בעיקר הקטנות והבינוניות שבהן. עיקר מאמצי האיסוף הטכנולוגי הסיני מבוצע על פי ה- BfV באמצעות שני וקטורים מרכזיים. הראשון הוא באמצעות חשבונות פיקטיביים ברשתות החברתיות, בהן מוצגות לכאורה ישויות עסקיות, המציעות למיטב המדענים, החוקרים והמהנדסים בגרמניה, הצעות לביצוע פרוייקטים בהיקפים גדולים מאד ומפתים. 

וקטור איסוף המידע הסיני השני הוא באמצעות השקעה בחברות טכנולוגיה בגרמניה, המאפשרת העברה ישירה של הידע לסין. בין ינואר ליולי השנה השקיעה סין למעלה ממיליארד אירו בחברות טכנולוגיה גרמניות. סין, על פי ה- BfV, מחפשת לאסוף בגרמניה בעיקר מידע העוסק בטכנולוגיות ימיות, תחבורה יבשתית (בעיקר טכנולוגיה בתחום הרכבות), אנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות בתחום החקלאות המדייקת, רובוטיקה וחלל. 



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית