ארגנטינה רוצה לרכוש רק"מ חדש 

למרות המצב הכלכלי הקשה במדינה, שר הביטחון רואה ברכש הזדמנות לשפר את הייצוא הביטחוני

By VictoriaAR15 - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=84800896

שר הביטחון אגוסטין רוסי ביקר ב 26 באוקטובר במתקני איווקו בסט לגוס בברזיל, עם עמיתו הברזילאי פרננדו אזבדו, כדי לבדוק את הגוארני 6x6. ארגנטינה שוקלת גם את ה- Norinco VN1 וה- GDLS Stryker. זאת, במטרה לשפר את צי הרכבים היבשתיים של צבא ארגנטינה. 

"פלטפורמות כאלה מתאימות לפעולות האבטחה של ארגנטינה נגד קרטלי סמים, קבוצות סחר בלתי חוקיות וקבוצות טרור בינלאומיות באזור, מכיוון שהמדינה אינה מתמודדת עם איומים צבאיים ישירים מצד שכנותיה. כלי הרכב גם ישפרו את הביטחון של החיילים המשרתים במשימות האו"ם.", כותבים בפרסום של army-technology

"כל משא ומתן עם המועמדים יתמקד בעבודות שיקבלו קבלנות משנה לספקים המקומיים. נכון להיום ישנם 12 מפעלי רכב בארגנטינה של כמה מהיצרנים הגדולים בעולם. השיחות יהוו גם הזדמנות להרחבת היחסים המדיניים והכלכליים עם מדינות הייצור לתמיכה בייצוא נוסף. 

"נכון לעכשיו, נראה כי Iveco Defense ממוקמת טוב יותר באזור הגיאוגרפי הזה וכבר מציעה יתרונות משמעותיים לשרשרת האספקה המקומית, שכן המארז והמנועים של רכבי הגוארני הברזילאים מיוצרים במפעל החברה בארגנטינה. לכן, ברזיל ומפעל Iveco המקומי מעוניינים לצרף לקוח שני לפרויקט גוארני, אחרי לבנון, מכיוון שהוא יכול לפתוח אותו להזדמנויות נוספות ברחבי העולם."

במקביל לרכש הרק"מ, בתחום האווירי, דרום קוריאה עוצרת את מכר מטוסי הקרב לארגנטינה בגלל וטו של בריטניה. מסתבר שה- FA-50 כולל שישה רכיבים עיקריים שמקורם בבריטניה. "הממלכה המאוחדת אסרה למעשה על מכירתו של מטוס הFA-50 לארגנטינה, כאשר היצרנית הדרום קוריאנית הודיעה לבואנוס איירס כי היא אינה מסוגלת לספק את המטוס מכיוון שיש ברשותה חלקים מתוצרת בריטית", כותבים בפרסום של mercopress. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית