חשש לסחיטה: פרטים של עובדי מערכת הביטחון נחשפו באתרי מפגשים מיניים 

"מצאנו רבנים, בעלי תפקיד ציבורי, אנשי כוחות הביטחון – חיילים, שוטרים ואנשי משרד הביטחון שהצטלמו עם מדים ואיברים חשופים", אמר נועם רותם, החוקר הישראלי שחשף את הדליפה

bigstock

על פי דיווח ב"כלכליסט" ובפודקאסט סייברסייבר (cybercyber.co.il) של ההאקר נועם רותם והעיתונאי עידו קינן, מידע אינטימי רגיש על מאות אלפי ישראלים — דוגמת פרטים מזהים ותמונות עירום, כולל של של עובדי מדינה ואנשי מערכת הביטחון — וכן מידע ביטחוני נחשפו בפרצת אבטחה שזוהתה בעשרות אתרי היכרויות, רבים מהם היכרויות לצרכי מין וחלקם גם לשירותי מין.

"הדליפה מקיפה כ־100 אתרי היכרויות שמופעלים בידי 7—5 גורמים. כמעט כל המשתמשים באתרים הם ישראלים, אך חלק מהאתרים מופעלים מחו"ל, לפחות אחד מהם מרוסיה", כותבים בפרסום. המידע שנחשף בפרצה כולל מיילים, טלפונים, סיסמאות, מספרי תעודת זהות, כתובות פיסיות, העדפות מיניות ועשרות אלפי פרטי כרטיסי אשראי מלאים, כולל שלוש ספרות בגב הכרטיס. 

"כן נחשף מידע רגיש במיוחד כמו מקום העבודה של המשתמשים, בהם עובדי מדינה ומערכת הביטחון, או השייכות שלהם לקהילות דתיות שמרניות", כותבים בפרסום. בין החומרים שנצפו בדליפה "מסמכים צבאיים, כולל מפות, סידורי פטרולים ומשמרות". 

"מצאנו רבנים, בעלי תפקיד ציבורי, אנשי כוחות הביטחון – חיילים, שוטרים ואנשי משרד הביטחון שהצטלמו עם מדים ואיברים חשופים", אמר רותם. "חלק מאלו הצטלמו כשברקע מופיעות מפות מבצעיות, מידע רגיש כמו סידורי ביטחון שוטף. יש עובדי מדינה שנרשמו עם המייל הממשלתי, כולל ממשרד הביטחון ומערכת בתי המשפט."




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית