ארה"ב מחדשת את המכה השניה: ייצור צוללות Columbia-class יוצא לדרך 

לאחר שנים של דיונים והקצאות תקציב, הפנטגון העניק חוזה ענק לג'נרל דיינמיקס לייצור הדור החדש של הצוללות הגרעיניות - Columbia-class

By U.S. Navy illustration/released - This Image was released by the United States Navy with the ID 190306-N-N0101-125 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=62659274

הצי האמריקני העניק לGeneral Dynamics Electric Boat חוזה ענק בסך 9.5 מיליארד דולר לבניית ובדיקת צוללות חדשות מדגם Columbia Class. החוזה מעדכן עסקה של 5 מיליארד דולר שהוענקה בשנת 2017. הוא מפעיל אפשרות לבדוק את הצוללות ולספק תמיכה בתכנון והנדסה. 

"שינוי זה בחוזה המשולב לפיתוח מוצרים ותהליכים (IPPD) תומך בתחילת הבנייה של הצוללות המובילה (SSBN 826) בשנת 2021 וכולל רכש מראש, בנייה מוקדמת, רכישת חומרים מתואמת ובנייה מלאה של הצוללת הבאה (SSBN 827) בשנת הכספים 2024 ", אמר הפנטגון בהצהרה.

החוזה המקורי היה להשלמת תכנון צוללות הטילים הבליסטיים מדגם Columbia-class שנועדו להחליף את הכוח הנוכחי של חיל הים המונה 14 צוללות מזדקנות מדגם Ohio Class. צוללת Columbia-class היא דגם חדש של צוללת גרעינית. חברת General Dynamic subsidiary Electric Boat בשיתוף Newport News Shipbuilding בונה את הצוללות עבור הצי האמריקני. העבודות במסגרת שינוי החוזה יתקיימו בקונטיקט, וירג'יניה ורוד איילנד. ההשלמה המשוערת תהיה עד אפריל 2030.

הפיתוח בתוך הצוללת כולל את תא הטילים המשותף (Common Missile Compartment) שהוא מאמץ משותף של ארה"ב ובריטניה. מטרת תא זה היא לאחסן טילים עם רש"ק גרעיני מסוג UGM-133 Trident II. אלו ישמשו גם את הצוללות החדשות של בריטניה. כל צוללות תכלול 16 צינורות שיגור. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית