ציד מלשינים בפרלמנט הבריטי: שרים נדרשו לתת טלפונים לחקירה

דליפה מ'מטבחון הקורונה' של בוריס ג'ונסון בנוגע לנתוני תחלואה צפויים הובילה לחקירה פומבית של שרים בפרלמנט. החשוד העיקרי: שר הבריאות

https://www.gov.uk/government/organisations/prime-ministers-office-10-downing-street

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, שלח מומחי אבטחה לבתיהם של שרי הממשלה לבחון את הטלפונים הניידים האישיים שלהם במסגרת בירור דליפות. אישים בכירים, כולל מאט הנקוק ומייקל גוב, מסרו את הטלפונים שלהם כאשר ג'ונסון חיפש אחר המדליף של התדרוכים הסודיים שאילצו אותו להודיע מוקדם על סגר הקורונה החדש.

בניסיון לחשוף את "העכברוש הפטפטני", כפי שכינו מקורות ממשלתיים בקבינט. ההודעות הפרטיות של השרים נבדקו במסגרת החקירה, שהורה ג'ונסון שנאלץ להודיע על הסגר במסיבת עיתונאים שכונסה בחופזה ביום שבת האחרון. החוקרים התקשרו לביתו של גוב במערב לונדון ודרשו לראות את הטלפון הנייד שלו, לפני שבחנו את שיחותיו, הודעות הטקסט ושיחות הוואטסאפ שלו. הנקוק עבר חקירה דומה לאחר שג'ונסון הזועם הורה למזכיר הממשלה סיימון קייס להקים את החקירה.

ג'ונסון שלח הודעת וואטסאפ לחברי הפרלמנט לאחר ההדלפה ואמר: 'אנשים - כל כך מצטער שנאלצתם לשמוע על כל זה מהעיתונים.' בינתיים, מקור אמר ל- The Mail ביום ראשון בשבוע שעבר: המלשין שלנו, מי שלא יהיה, נראה כרגע מאוד פטפטן.' שר הבריאות, הנקוק, נחקר על ידי החוקרים גם על פעילותו במהלך 24 השעות הקודמות, וכך גם עוזריו.

על פי השמועות בדאונינג 10, מי שעומד מאחורי ההדלפה אילץ את ראש הממשלה למהר להכריז על סגר נוסף שהוא הרסני מבחינה כלכלית, בהתבסס על תחזיות של עד 4,000 מקרי מוות מקורונה עד חג המולד. כעסו של ג'ונסון על הדליפה הצטרף לעובדה ההדלפה ששודרה לאומה הבריטית במצגת PowerPoint, אילצה אותו להכריז על סגר נוסף יומיים מוקדם מהמתוכנן. לעומת זאת,  אלו התומכים בסגר בקבינט, טוענים כי הדליפה רק האיצה החלטה בלתי נמנעת. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית