משרד המשפטים: מתווה לשיפור זמני חקירה של מח"ש

עניינו של המתווה הוא בצמצום משמעותי של לוחות הזמנים לטיפול בתיקים, בהם עולה חשד לכך ששוטר ביצע עבירה פלילית

צילום: משטרת ישראל

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, העביר לשר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, מתווה לקיצור לוחות הזמנים לטיפול בפניות ובתלונות וקידום טיפול בתלונות רגישות המוגשות למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה. המתווה גובש ע"י מנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, קרן בר-מנחם, על דעת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), מומי למברגר, בהמשך להכרזתו של שר המשפטים מאוגוסט האחרון, על צעדים שנועדו לייעל את עבודת המחלקה לחקירות שוטרים ולחיזוק אמון הציבור בה.

עניינו של המתווה הוא בצמצום משמעותי של לוחות הזמנים לטיפול בתיקים, בהם עולה חשד לכך ששוטר ביצע עבירה פלילית, הן באשר לזמני הטיפול במערך החקירות, והן באשר לזמני הטיפול ביחס למועדים הקבועים בפרקליטות המדינה.

במסגרת המתווה נקבע כי ככלל, מערך החקירות במח"ש יסיים בירור תלונות וחקירתן תוך 75 ימים, מערך הפרקליטות במח"ש יקבל החלטה בתיקים תוך 6 חודשים. נוכח החשיבות הרבה בקידום הטיפול בתלונות רגישות מסוג שנאה, גזענות ופגיעה באנשים עם מוגבלות, נקבע לתיקים אלו הסדר ייחודי לפיו ככלל זמן הטיפול הכולל בהם – על ידי מערך החקירות ומערך הפרקליטות - יעמוד על 4 חודשים בלבד. במקרים בהם הדבר נדרש, נקבעו אורכות קצובות שניתן יהיה לאשר ע"י הדרגים המוסמכים. 

מדובר במתווה עבודה וככזה הוא כמובן אינו משנה מתקופות ההתיישנות הקבועות בחוק, אולם יש בו בשורה של ממש עבור הציבור נוכח הקיצור המשמעותי בזמני הטיפול, זאת מתוך הכרה בחשיבות שבשיפור השירות הייחודי והחשוב שנותנת המחלקה לחקירות שוטרים לאזרחי מדינת ישראל ותפקידה החשוב בשמירה על תפקודה של מערכת אכיפת החוק.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית