רוסיה החלה לספק טנקי ״נשר לבן״ לסרביה

ה-T-72B1MS הנו גרסה משודרגת של טנק המערכה הראשי MBT T-72B, שנחשף במוסקבה במהלך תערוכה צבאית ביוני 2012. הטנק פותח, תוכנן ומיוצר על ידי חברת UralVagonZavod הרוסית

דגם של הגרסה המקורית של טנק הנשר הלבן, כפי שהוצג בתערוכה הצבאית ב-2012. צילום: Vitaly Kuzmin/Wikipedia

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה בשבוע שעבר כי רוסיה החלה לספק טנקי מערכה ראשיים מסוג T-72B1MS  המכונים "נשר לבן" לסרביה. ה-T-72B1MS הנו גרסה משודרגת של טנק המערכה הראשי MBT T-72B, שנחשף במוסקבה במהלך תערוכה צבאית ביוני 2012. הטנק פותח, תוכנן ומיוצר על ידי חברת UralVagonZavod הרוסית.

על פי אתר Army Recognition,  בדצמבר 2018 קיבלה לאוס משלוח של טנקים אלו מרוסיה, ובינואר 2019 הציגה אותם במהלך מצעד צבאי בבירה – אם כי אין כל אישור רשמי למסירת ה- T-72B1MS לצבא לאוס. על פי מידע שפורסם באינטרנט, הטנקים נמצאים גם בשירות צבאות אורוגוואי וניקרגואה.

טנק ה-T-72B1MS White Eagle MBT חמוש בתותח 2A46 בקליבר 125 מ"מ המסוגל לירות סוגי תחמיש שונים, כולל קליעי נ"ט. החימוש השני של הטנק כולל מקלע בקליבר 7.62 מ"מ ועמדת נשק נשלטת-מרחוק מצוידת במקלע כבד Kord 6P49 בקליבר 12.7 מ"מ, המותקן על גג הצריח. לגוף ולצריח טנק ה-T-72B1MS שריון קונבנציונאלי, אך הטנק מצופה גם במיגון ריאקטיבי Kontakt-1  המותקן בחלק הקדמי ובצידי הטנק וסביב הצריח.

הטנק מצויד בכוונת תותחן יום/לילה PN-72U Sosna-U. מושב המפקד מצויד בכוונת פנורמית PKP-72 Falcon`s Eyes (Sokolinyi Glaz) עם הדמיה תרמית מהדור השלישי המותקנת בחלק האחורי של הצד השמאלי של הצריח. הוא מצויד גם במערכת איכון מטרות אוטומטית, מערכת ניהול מידע לשלדה, יחידת כוח עזר (APU) ומערכת ניווט GPS / GLONASS משולבת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית