סקר: כמעט כל אנשי הDevOps עובדים מהבית מאז התפרצות הקורונה

המחקר שנערך מידי שנה על ידי חברת Logz.io בוחן את שימושם של מפתחים בענן וה-DevOps. המחקר האחרון נערך עם מעל ל- 1000 מהנדסים מרחבי העולם 

(מימין לשמאל) – תומר לוי ואסף יגאל מייסדי Logz.io, קרדיט – Fabiana Kocubey

הסקר השנה התמקד בעליית הטכנולוגיה המקומית בענן, והדגיש אימוץ מוגבר של טכנולוגיות כמו מיקרו-שירותים, ללא שרתים ו- Kubernetes, ואת האתגרים שפתרונות אלה מציבים להשגת תצפיות,  אופטימיזציה לניטור הייצור והנעת הנראות לביצועי היישומים והתשתיות. 

הסקר התקיים לראשונה על ידי חברת Logz.io על מנת לעזור לקהילת DevOps להבין מגמות שונות בתחום. השנה, ההשתתפות בסקר עומדת על מספר המשתתפים הגבוה ביותר עם למעלה מ-1,000 מהנדסים ומפתחים שלוקחים חלק ומספקים את נקודת מבטם על הנושאים המהותיים והמשפיעים על DevOps, SREs, מפתחים ואנשי IT ברחבי העולם. 

87% מהמשתמשים בענן נאבקים על מנת להשיג פיקוח ונראות

ראשית, נראה כי הענן שולט באופן בו צוותים טכנולוגיים מנהלים את התשתית שלהם, 56% מהנשאלים מאחסנים יותר ממחצית התשתית בענן ו-42% מאחסנים 75% ומעלה בענן. עליה של כ-8% מ2019. AWS עדיין עומד כספקית הענן הדומיננטית ביותר, גוגל קלאוד לצד Azure על המקום השני (עם 1% הבדל בין השתיים). 

ארגונים רבים מדווחים על מעבר לסביבת ענן. ל-50% מהנשאלים עדיין יש גיבויים פיזיים. לעומת זאת, בשנה אחת, האימוץ של שירותי ענן ללא שרת התחזק ב33%. הסקר השנה ניתח לראשונה את ההשפעה של Covid- 19 בתחום והציג את האתגרים שחווים המתכנתים בגלל עבודתם מהסביבה הביתית לצד שיקולי האבטחה הנדרשים. ניתן לראות כי בתקופה זו עלתה עליה מאסיבית של פעילות עובדים מהבתים – ואופן פעולת הצוותים השתנה באופן דרמטי.  

הרוב המכריע של כוח העבודה של DevOps עובד כרגע מהבית. 64% מהמשיבים בסקר מדווחים כי קרוב ל- 100% מהצוותים שלהם עובדים מהבית. עבור רבים, אבטחה עומדת כדאגה המשמעותית ביותר בעידן העבודה מהבית. כתוצאה מכך, יותר מאנשי DevOps מכפילים את פרוטוקולי האבטחה כגון אימות מולטי-פקטורים נדרש (59%), גישה ביתית למערכות חברה באמצעים מאובטחים (40%), עדכוני אבטחה אוטומטיים (32%) וחומות אש ברשתות ביתיות(32%).

כמו כן, השנה, כמעט 40% מהנשאלים גייסו עובדים ממקומות מרחוקים, שככל הנראה לא היו שוכרים את שירותים לולא המגיפה. נקודה זו מצביעה על כך שהתעשייה נעשית ידידותית יותר למרחקים ומעסיקה אנשים מבלי להתבסס על גאוגרפיה המבוססת על קרבה למיקום המשרד.

נקודה נוספת שנמצאה – 87% מהמשתמשים בענן נאבקים על מנת להשיג פיקוח ונראות טובה יותר על המתרחב בענן אך יחד עם זאת, רק  30% מהמהנדסים עובדים במעקב אחר logs, metrics, and traces. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית