צבא ספרד רוכש אקדח גלוק G43 

בין מקבלי האקדח יהיה פיקוד המבצעים המיוחדים (MOE) של צבא ספרד

https://us.glock.com/en/pistols/g43

האתר Defensa.com מדווח כי התקבלה החלטה לרכוש אקדחים חצי-אוטומטיים חדשים מהיצרן האוסטרי גלוק עבור יחידות שונות של צבא ספרד. השימוש בגלוק בצבא הספרדי אינו חדש, מכיוון שלא מזמן נרכשו אקדחי G19 9 מ"מ קומפקטיים-למחצה ליחידות חיל האוויר ולאחרונה נרכשו אקדחי G17 9 מ"מ לכוח הלוחמה הימי המיוחד (FGNE) של חיל הים. החידוש הוא שהאקדח שנרכש כעת הוא דגם קומפקטי במיוחד.

דגם הגלוק G43 הוצג בשנת 2015 ומדובר באקדח חדש לחלוטין שאינו מבוסס ישירות על דגמים אחרים. Armyrecognition.com מציין כי אקדח זה תוכנן כאקדח משני ליחידות אכיפת החוק והצבא ולצרכי הגנה עצמית. חברת גלוק ביקשה ליצור אקדח באותו תקן שהגדירה עבור דגמים אחרים (17,19,48) תוך הפיכתו לקומפקטי וקטן ככל האפשר. האקדח הזה מתאים באופן  מושלם לנרתיק קרסול, ארנק, מתחת למקטורן או על הירך מכיוון שאורכו 15.2 ס"מ ומשקלו 500 גרם בלבד.

ככל האקדחים המיוצרים על ידי גלוק, ה-G43 הוא אקדח חצי אוטומטי עם מסגרת פולימרית. תחמיש האקדח הוא בקליבר 9x19 מ"מ עם קיבולת מחסנית של 6 כדורים. אורך קנה האקדח הוא 86.5 מ"מ ומשקלו 585 גרם. עם מחסנית טעונה ו-510 גרם. עם מחסנית ריקה.

Defensa.com מניח שבין מקבלי האקדח יהיה פיקוד המבצעים המיוחדים (MOE) של צבא ספרד, מכיוון שסביר להניח כי צוותי הפיקוד יוקצו למשימות בינלאומיות, שם יהיה עליהם להשלים משימות של החל מליווי אח"מים ועד למשימות הקשורות להשגת מודיעין מדויק על קבוצות ופעילויות
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית