נאט"ו סיימה תרגיל לפריסת כוח תגובה בגבול בלארוס

התמרון כלל 2,500 חיילים ו -600 כלי רכב שנפרסו בליטא תוך מספר ימים תוך שימוש ברכבות, טיסות, ספינות ושיירות

נאט"ו ערכה את התרגיל השנתי העיקרי שלה לכוח התגובה המהיר של הברית (התחיל ב28 באוקטובר 2020) עם כ -2,500 חיילים שנפרסו בליטא. תרגיל "קפיצה מבריקה" בחן את הלוגיסטיקה של נאט"ו ואת יכולתו להגיב ולהניע במהירות את כוח המשימה המשותף של נאט"ו למוכנות גבוהה מאוד במקרה של משבר.

"התרגיל השנתי שתוכנן זה מכבר כולל העברת אלמנטים של 'כוח חוד החנית' לליטא בסוף אוקטובר ובראשית נובמבר", אמר סגן דובר נאט"ו, פירס קזאלט. "זהו תרגיל שגרתי לבחון עד כמה כוחותינו עובדים יחד ואינו קשור להתפתחויות בבלארוס".

תכנון התרגיל החל באמצע שנת 2019 והתמרון כלל 2,500 חיילים ו -600 כלי רכב שנפרסו בליטא תוך מספר ימים תוך שימוש ברכבות, טיסות, ספינות ושיירות. התרגיל נמשך עד 6 בנובמבר. לאחר מכן היחידות המשתתפות ישארו באזור כדי להשתתף בתרגיל 'זאב הברזל' בליטא לפני שיחזרו לארצות מולדתם.

מדינות חברות בנאט"ו מתחלפות בפיקוד על כוח המשימה המשותף של נאט"ו הכולל כ -5,000 עד 8,000 חיילים שניתן לפרוס בימים ספורים. ליבת כוח התגובה השנה היא חטיבת הרובאים ה -21 בפולין, הנתמכת על ידי היחידות הספרדיות והצ'כיות. הכוח הרב לאומי הצטווה בשנת 2014 להגיב לשינויים בסביבת הביטחון, כולל סיפוח לא חוקי של רוסיה לחצי האי קרים באוקראינה.

 

אולי יעניין אותך גם