הנשיא ריבלין סייר בעוטף עזה ובשדרות

ביקר במכשול הצה״לי ושוחח עם צוות הלוחמים בגזרה, לפני שהמשיך לחמ״ל הקורונה בשדרות ובמפעל ״שיאון מדיקל״ לייצור מסכות וציוד רפואי בעיר

הנשיא ריבלין עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, בחמ״ל הקורונה בעיר. צילום: מארק ניימן, לע״מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין סייר אתמול בעוטף עזה, בתוואי המכשול באוגדת עזה, קיבל סקירה אודות אתגרי השעה ושוחח עם צוות הלוחמים המוצבים בגזרה. לאחר מכן, המשיך לביקור בעיר שדרות, ביקר בחמ"ל הקורונה של העיר והמשיך למפעל "שיאון מדיקל", מפעל לייצור מסכות וציוד רפואי.

המכשול, שבנייתו מסתיימת בימים אלו, מהווה מכלול של רכיבי איסוף, טכנולוגיה ותשתיות אשר מסייעים להגנה על תושבי הדרום. המכשול זכה להצלחה מבצעית ראשונה עם גילוי מנהרת הטרור של חמאס במהלך החודש שעבר. לאחר שקיבל סקירה אודות המכשול והפעלתו, שיבח הנשיא את העוסקים במלאכת ההגנה על תושבי העוטף: "אתם מגינים על ישראל כולה. עוטף עזה הוא עוטף ישראל כולה. הצלחת חשיפת המנהרה בחודש שעבר היא עדות ממשית לעבודה הקשה שלכם לילות כימים".

לאחר מכן, המשיך הנשיא לביקור בחמ"ל הקורונה בעיר שדרות. החמ"ל הוקם לפני חודשיים לאור הצורך להתמודד עם התפשטות הנגיף ועליה בכמות הנדבקים בעיר. במוקד העירוני מתחקרים נדבקים חדשים בקורונה על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה ויוצרים קשר עם הנדרשים בבידוד, מוודאים שהם מודעים לכללי הבידוד ודואגים לצרכיהם. מהקמתו ועד היום בוצעו כ-1,800 שיחות יזומות למבודדים וחולים והתקבלו כ-130 שיחות מתושבים. חודש מהקמת המוקד ירד מספר החולים מ-315 בשבוע ל-33, והעיר הוגדרה עיר ירוקה.

"כשאני מגיע לשדרות אני מתמלא תקווה, ומנה הגונה של אמונה בעם שלנו וביכולות שלו," אמר הנשיא בביקורו והוסיף: "אתם מופת של עמידה איתנה, של נחישות. מול כל האתגרים. אתם פשוט השראה. המקרה של שדרות הוא דוגמא אחת מני רבות שממחישה את החשיבות של שיתוף הפעולה והאצלת הסמכויות לשלטונות המקומיים. יש לנו ראשי רשויות נפלאים. מנהיגים בעירם. הם יכולים לעשות פלאים, ולהפוך ערים אדומות לירוקות. הם יכולים לנצח את הקורונה".

לאחר מכן המשיך הנשיא לביקור במפעל "שיאון מדיקל", מפעל לייצור מסכות וציוד רפואי בעיר שדרות בליווי ראש העיר ומנכ"ל המפעל דניאל לב. המפעל מתמחה בייצור מוצרים רפואיים מתכלים לישראל ולעולם, עם מעל ל-5,000 סוגי פריטים ו-400 מיליון אריזות סטריליות. בביקורו במפעל הוצגו לנשיא מגוון מסכות פנים סטריליות חדשניות, בהן מסכה שפותחה במפעל בשיתוף חוקרי המכון הביולוגי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית