מייל מתחזה לדואר ישראל ומבקש תשלום בעקבות עלויות משלוח

הקורבנות ישאירו שם מלא, מספר כרטיס אשראי, תוקף וקוד בגב הכרטיס אצל התוקפים

מייל מתחזה לדואר ישראל ומבקש תשלום בעקבות עלויות משלוח

הודעת הפישינג. באדיבות ESET

הקניות האמיתיות של החודש עדיין לא התחילו, אבל גל ניסיונות ההונאה דווקא כן, והפעם - התחזות לדואר ישראל ואיום בהחזרת חבילות לשולח במידה ולא ישולמו עלויות משלוח נוספות. חברת אבטחת המידע ESET ישראל מדווחת על מייל מתחזה לדואר ישראל במטרה לגנוב פרטי כרטיס אשראי של קורבנות פוטנציאליים .

"לקוח יקר, השארנו את החבילה שלך בהמתנה עקב עלויות משלוח שלא שולמו עד שנשמע ממך", כך טוענים בהודעה. על מנת לחזק את תחושת הדחיפות, מוסיפים ואומרים כי "אם התשלום לא התקבל (הטעות במקור), ההזמנה שלך תוחזר למשלח תוך 48 שעות".

במייל שמתקבל מופיעים בנוסף מספרים שנראים כמו מספרי מעקב לחבילה עליה יש לשלם דמי משלוח. כיצד תזהו כי מדובר בהונאה: שימו לב לניסוחים קלוקלים שאינם מתאימים למייל רשמי מהדואר ולכתובת השולח שאינה שייכת לדואר ישראל.

לאחר שהקליקו בשלב הראשון, הגיעו לעמוד הבא, ובו הם מתבקשים להזין פרטי כרטיס אשראי עבור תשלום של "27,99 ₪". בין הפרטים שמבקשים: שם מלא, מספר כרטיס אשראי, תוקף וקוד בגב הכרטיס. מי שהזין את כרטיס האשראי, מגיע למסך הבא בו מתקבלת הודעת שגיאה על כך שהאתר אליו ניסה להגיע לא קיים ומקבל את הרושם שהתהליך לא עבד, אך זה לא משנה מכיוון שפרטי כרטיס האשראי שהוזנו, כבר נמצאים אצל התוקף והוא יכול לסחור בהם וגם לרכוש באמצעותו מוצרים ושירותים.

 

אולי יעניין אותך גם