שת״פ ישראלי-שוויצרי לשתלים דנטליים בתלת ממד

שותפות גלובלית בין חברת ההדפסה בתלת ממד XJet ושטראומן השוויצרית לייצור שתלים דנטליים מחומר קרמי

שת״פ ישראלי-שוויצרי לשתלים דנטליים בתלת ממד

מדפסת תלת ממד של XJet. צילום: מארק קר

חברת שטראומן השוויצרית, מיצרניות השתלים הדנטליים המובילות והוותיקות בעולם, הודיעה על שיתוף פעולה עם החברה להדפסה בתלת ממד  XJet, במעבר לייצור מסחרי של רכיבים קרמיים שהודפסו בתלת ממד עבור משתמשי קצה ומטופלים, תוך שימוש בטכנולוגיה ובמערכת ההדפסה Carmel 1400 AM של החברה הישראלית.  

שטראומן היתה מהראשונות בעולם שהשקיעו ואימצו את טכנולוגיית ה-NanoParticle Jetting של XJet, לצורך הדפסת מוצרי החברה  הכוללים שתלים, מכשירים ותותבים המשמשים להחלפה ושחזור מבני שיניים, אורתודנטיה ורפואת שיניים מונעת.

״אנו משתמשים די ותיקים במערכות של XJet ועד היום השתמשנו בהן בעיקר לצרכי פיתוח והוכחות התכנות״, מסר סגן נשיא שטראומן, סטפן אוילר. ״כעת אנו עוברים לשלב הבא – לייצור והדפסת מוצרי קצה מחומר קרמי. אנו מאמינים שהמערכת יכולה לשדרג את יעילות ההפקה, שכן תהליך הייצור כולו עד למוצר המוגמר הוא פשוט ויעיל ביותר״. לדבריו, חרף קשיי מגפת הקורונה, מערכת ההדפסה לא הושבתה כלל. ״כבר יש לנו ביקוש לחלקים קרמיים שיוצרו במכונה, שגם מקלה עלינו בשמירה על הנחיות הריחוק החברתי, שכן התפעול לא מורכב ואינו דורש כח אדם רב שיימצא בסביבה״.

״העבודה מול מובילת שוק דוגמת שטראומן, שידועה בחדשנות ובמוצרים המתקדמים, מתגמלת ביותר ומעוררת השראה עבורנו״, אומר דרור דנאי, CBO XJet. לדבריו, החברה כבר מספקת מערכות הדפסה מתוצרתה ללקוחות, מהמובילים בתחומם בארצות הברית, באירופה ובמדינות נוספות.

XJet, שממוקמת בפארק המדע ברחובות, נוסדה על ידי חנן גוטהייט. המערכת שפיתחה משתמשת ב׳דיו׳ הבנוי מננו-חלקיקים בתרחיף נוזלי לצורך ייצור מוצרים תלת ממדיים ממתכת ומחומרים קרמיים בהתזה, בניגוד למערכות הדפסה אחרות המבוססות על שימוש באבקה.  

אולי יעניין אותך גם