הולנד משדרגת נגמ"שים: חץ דורבן וטילי ספייק כלולים

צבא הולנד משדרג את נגמ"שי הCV90, כולל מעבר לזחל גומי, הגנה אקטיבית וטילי נ"ט

The rubber track system from Soucy International and BAE Systems Hägglunds on a CV90 armored personnel carrier. (Photo: BAE Systems)
 

ממשלת הולנד פתחה בתוכנית מודרניזציה של רק"מ בשווי של יותר מ -500 מיליון יורו. שלבי המודרניזציה שהוחלט כעת הם, למשל, יישום מערכת זחל גומי. למה שנראה כמו שינוי קטן מזחל פלדה לגומי יש יתרונות רבים. הגומי מפחית משמעותית את עלויות התפעול ואת המשקל, מה שמוביל בתורו לביצועי רכב טובים יותר. החוזה שנחתם כעת כולל פיתוח, ייצור, בדיקה ואימות וכן אספקת ערכות יישום להכשרה.

הולנד היא אחת משבע מדינות אירופה (דנמרק, אסטוניה, פינלנד, נורבגיה, שוודיה, שוויץ והולנד) המשתמשות ברכב לחימה חי"ר CV90. הצבא ההולנדי המלכותי עדיין מפעיל 144 CV90NLD. מערכת הגומי פותחה במשותף על ידי Soucy International בקוויבק, קנדה ו- BAE Systems Hägglunds בשוודיה. הCV90 עם מערכות מסילות גומי כבר נמצא בשימוש עם הכוחות המזוינים הנורבגיים ועבר את המבחן המעשי במשימות בצפון אפגניסטן.

ההמרה של רכבי CV9035NL למערכת זחל גומי מורידה, בין היתר, את רמת הרעש בתוך הרכב ב -10 dB ואת הרטט ב -65 אחוז. "הרטט המופחת יגדיל את חיי האלקטרוניקה, האופטרוניקה והתחמושת, מה שיוזיל משמעותית את עלויות התפעול של הרכב. בנוסף, משקל הרכב יופחת בכמעט טון כתוצאה מהמעבר למערכת זחל גומי", מסביר דן לינדל, מנהל כלי רכב קרבי ב- BAE Systems Hägglunds.

השינוי ב- CV90 ההולנדי הוא האחרון בסדרת שיפורים מצטברים. לאחרונה, בשנת 2019, הצבא ההולנדי בחר ב- BAE מערכות לשלב את מערכת ההגנה האקטיבית חץ דורבן (APS) מבית אלביט מערכות. בשנת 2020 בוצעו לראשונה ניסוי שיגור Spike-LR מנגמ"ש זה. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית