הוכרזו הזוכים בפרס הרמטכ״ל לחדשנות

לרגל שבוע היזמות הבינלאומי, יוענק פרס זה לראשונה בצה״ל. הזוכים מחולקים לבתים בנושאים שונים: בניין כוח, הפעלת כוח, הדרגה, אנשים, ויחידות מצטיינות

הוכרזו הזוכים בפרס הרמטכ״ל לחדשנות

רא״ל אביב כוכבי. צילום: דו״צ

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הכריז אתמול (ג׳) על הזוכים בבתים השונים, במסגרת פרס החדשנות לשנת 2020 – הראשון מסוגו בצה"ל, בהובלת חטיבת השילו"ח באגף התכנון ובניין הכוח הרב זרוע ולרגל שבוע היזמות הבינלאומי. הבתים מחולקים לבניין כוח, הפעלת כוח, הדרכה, אנשים, ויחידות מצטיינות. טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-16 בנובמבר.

ועדת השיפוט המטכ"לית המליצה על 18 המנצחים מתוך 232 פרויקטים שהוגשו מכלל יחידות הצבא. הקבוצות עצמן מנו יותר מ-1,400 משרתים ומשרתות, מדרגת טוראי עד סא"ל וכן עובדי צה"ל, שהציגו רעיונות ותוצרים חדשניים שנועדו להגברת האפקטיביות של צה"ל במגוון תחומים. הוועדה הורכבה משופטים בעלי ידע וניסיון בנושא חדשנות: רח"ט שילו"ח, תא"ל ערן ניב; מפקד גיס 479 ומערך התמרון, אלוף יעקב בנג'ו; ראש מו"פ מפא"ת, תא"ל יניב רותם; רמ"ח מערכות רב"ז, אל"ם י'; מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני; פרופ' דפנה שורץ; וסמנכ"ל טכנולוגיה במייקרוסופט, ד"ר תומר סיימון.

"התחרות העניקה הזדמנות של ממש לכל אחד ואחת בצה"ל להביא לידי ביטוי יוזמה אישית ועשייה חדשנית התורמת לאפקטיביות של צה"ל במגוון רחב של תחומי עיסוק’ החל מפעילות מבצעית, טכנולוגיה, בינה מלאכותית, פיקוד ועוד", אמרה רע"ן חדשנות בחטיבת שילו"ח, סא"ל מ׳.

בבית בניין הכוח, במקום הראשון זכתה ״סטארגייט״ של אמ״ן ומפא״ת, במקום השני זכתה ״ברד לצי״ד״ של חה״א וז״י, והשלישי הוענק ל״פתיל תכלת״ של מפא״ת. בבית הפעלת הכוח, המקום הראשון הוענק לפרויקט ״הבשורה״ של אמ״ן, בעוד שהזוכים במקום השני והשלישי הינם מסווגים.

בבית ההדרכה, המקום הראשון הוענק לתרח״ט סימולטיבי של אוגדה 162 וחט״ל, השני למרכז אלפ״א של חיל האוויר, והשלישי לחטיבה 460 של זרוע היבשה. הזוכים במקום הראשון בבית אנשים הם פצ״ר, יבד״ץ ואכ״א, על הליכי שילוב בבית הדין המשלב. במקום השני זכה פרויקט ״שדות לניצחון״ של פד״ם, ובשלישי זכה ״לוחמים להייטק״ של מז״י ומקטנא״ר.

בבית היחידות המצטיינות, הזוכה הגדולה היא יחידת הרחפנים של 9900 (אמ״ן), ולאחריה במקום השני ״בול בפוני״ של חה״א, ובמקום השלישי חטמ״ר יואב של פד״ם. מרכז המצוינות AI של אגף התקשוב, ומעבדת הקורונה הצה״לית של אט״ל, זכו לתעודת הערכה.

אולי יעניין אותך גם