ארה״ב ביצעה שיגור מבחן של טיל בליסטי בין-יבשתי

השיגור נערך במסגרת תכנית הערכת מערכות הנשק של פיקוד התקיפה הבינלאומי של חיל האוויר האמריקני. מפקד החיל: ״עלינו להמשיך להשקיע בהרתעה בת-קיימא זו, כחלק מהטריאדה הגרעינית שלנו״

שיגור טיל ה-LGM 30 G Minuteman III. צילום: US Airforce

חיל האוויר האמריקני שיגר בשבוע שעבר טיל בליסטי בין-יבשתי בלתי חמוש, LGM-30G Minuteman III, מהבסיס בוונדרברג, קליפורניה. צוות מומחים של מרכז הנשק הגרעיני של חיל האוויר האמריקני השתתף בשיגור, על מנת לאמת את דיוקו ומהימנותו, ולוודא כי ״נשק ההרתעה הגרעינית הבטוח, הבטיחותי והיעיל הזה מוכן על בסיס יומיומי כדי להגן על ארה״ב ועל בעלות בריתה״, כך לפי הודעה רשמית של חיל האוויר.

״בדיקות השיגורים המבצעיים הללו משרתות מטרות רבות״, אמר קולונל אריק קוויגלי, מנהל מערכות הטיל הבליסטי. ״ראשית, הם מהווים הדגמה של יכולות השיגור הגרעיניות שלנו לכל יריבינו הפוטנציאליים; שנית, הם מספקים ביטחון בנוגע ליכולת השיגור המתמשכת שלנו עבור כל בעלות בריתנו שמסתמכות על יכולתנו הגרעינית; ושלישית, הם מסייעים לאשרר את דגמי צי ה-Minuteman III שלנו, כדי להבטיח שהטילים הבליסטיים הבין-יבשתיים ימשיכו לעמוד בדרישות השיגור הבינלאומיות המחמירות״.

מבחני הטיסה של הטיל נערכים במסגרת תכנית הערכת מערכות הנשק הגרעיניות של פיקוד התקיפה הבינ״ל של חיל האוויר האמריקני, כחלק מהמאמץ המתמשך לבחון מערכות נשק במסגרת משימות שונות, ולהכין צוותי אוויר לדרישות קרב עתידיות.

״כמו שיגורי מבחן קודמים, שיגור זה הוכיח את מחויבותו של חיל האוויר למפעל הגרעין של המדינה״, אמר מפקד החיל, גנרל צ׳ארלס קיו. בראון. ״עלינו להמשיך להשקיע בהרתעה בת-קיימא זו ובצוות האוויר שלה, כחלק מהאלמנט התגובתי של הטריאדה הגרעינית שלנו״.

צי ה-Minuteman III נכנס לפעולה כבר בשנות ה-70. על פי נתונים רשמיים של חיל האוויר האמריקני, מערכת תשתיות השיגור כיום מתפרסת על פני חמש מדינות בארה״ב וכוללת 400 טילים (בתאימות לאמנת ה-New START) שנמצאים בכוננות רציפה, וכן 450 מתקני שיגור ו-45 מרכזי בקרת שיגור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית