מתנדב במחלק הנוער במרחב איילון אנס והטריד קטינים באמצעות אתרי אינטרנט ויישומונים

על פי כתב-האישום פנה הנאשם לשמונה קטינים באמצעות אתרי אינטרנט ויישומונים שונים וניהל איתם שיח בעל תוכן מיני, במטרה לבצע בהם עבירות מין

bigstock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד גרגורי בולשק, תושב תל אביב בן 33, בגין שורה ארוכה של עבירות מין שביצע בשמונה קטינים בני 13-16, באמצעות אתרי אינטרנט ויישומונים שונים. חלק מהעבירות אף יצאו מתחומי המרחב המקוון ובוצעו במרחב הפיזי. כתב האישום מייחס לנאשם את העבירות הבאות: מעשי סדום בקטינים, מעשים מגונים בפני קטינים, הטרדה מינית, עשיית פרסום תועבה בדמותו של קטין, החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין.

על פי כתב-האישום שהוגש על ידי עו"ד עתליה מרקוביץ', במהלך השנים 2015-2020, ועד למועד מעצרו ב-13.10.2020, פנה הנאשם לשמונה קטינים באמצעות אתרי אינטרנט ויישומונים שונים וניהל איתם שיח בעל תוכן מיני, במטרה לבצע בהם עבירות מין. כך, ביקש הנאשם במהלך ההתכתבויות כי הקטינים ישלחו לו תמונות עירום שלהם, והם נענו לבקשותיו. נוסף על כך, הנאשם החזיק במחשביו ובכונני גיבוי חיצוניים מעל 11,000 תמונות וסרטונים פדופיליים.

כמו כן, במספר מקרים אף יצא הנאשם מן המרחב הווירטואלי, ונפגש עם ארבעה קטינים. באותן נסיבות, ביצע מעשה סדום בקטין אחד וכן גרם לקטין לבצע בו מעשה סדום, בנסיבות אינוס. כמו כן, ביצע המשיב באותו הקטין, ובעוד שני קטינים נוספים, מעשי סדום בהסכמה וגרם להם לבצע בו מעשי סדום בהסכמה וכן ביצע מעשה מגונה בפני קטין אחד שטרם מלאו לו שש עשרה שנה.

בד בבד עם הגשת כתב-האישום ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את ההיקף הגדול של הקטינים שנפגעו ממעשיו של הנאשם, שאת רובם המוחלט פגש באמצעות האינטרנט, ולא הייתה בין הנאשם לבינם היכרות מוקדמת. עוד ציינו בפרקליטות כי הנאשם התנדב משנת 2014 במשטרת ישראל, אך לא נמצא קשר בין התנדבותו לבין העבירות שביצע במרחב המקוון והפיזי.

בבקשת המעצר ציינה עו"ד מרקוביץ' כי "... המשיב פעל באופן סדרתי ושוטף ליצירת מגעים מיניים עם קטינים באמצעות יישומונים ואתרי אינטרנט רבים. מעבר לכך, במספר הזדמנויות, התקשרויותיו המיניות של המשיב עם הקטינים יצאו מהמרחב המקוון אל המרחב הפיזי. המשיב ניצל את היעדר התנסותם המינית של הקטינים, ואת העובדה כי הם נמצאים בשלב עיצוב זהותם המינית והכל לסיפוק יצריו ודחפיו המיניים.... יצוין, כי המשיב מתנדב מספר שנים במשטרת ישראל, וכבר מעל לשנה מתנדב במחלק הנוער במרחב איילון, שם היה במגע ישיר עם בני נוער מדי שבוע – תוך שמילא תפקיד ציבורי ועסק ישירות עם מערכת אכיפת החוק. כל זאת לא מנע ממנו להמשיך בפעילותו העבריינית. כמו כן, מחומר הראיות, לרבות ההתכתבויות של המשיב עם הקטינים, עולה בבירור כי המשיב מכיר היטב את סעיפי החוק האוסרים על בעילת קטינים. הדברים אלה יש בהם כדי לחזק את חזקת המסוכנות בעניינו".

החקירה בתיק נוהלה ביחידה 105 בלהב 433 שבמשטרת ישראל העוסקת בהגנה על קטינים במרחב המקוון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית