הישר מארצות הברית: משלוח חדש של מכשירי סופיה לבדיקת קורונה מהירה

המערכת מאפשרת לבצע כ-40 בדיקות בשעה ולקבל תשובה במקום תוך 15 דקות ללא תלות במעבדה

צילום: חברת סופיה

משלוח חדש הכולל כ – 70 מכשירים מתקדמים של בדיקת סופיה מהירה לזיהוי קורונה נחת השבוע בישראל, הישר מחברת קווידל האמריקאית בהזמנת משרד הבריאות. מדובר בטכנולוגיה חדשה ופורצת דרך אשר אושרה לאחרונה ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA, המאפשרת לבצע כ-40 בדיקות בשעה ולקבל תשובה במקום תוך 15 דקות ללא תלות במעבדה.

סופיה היא בדיקת האנטיגן הראשונה בעולם לזיהוי קורונה. ברחבי ארצות הברית פועלים כבר כ - 50 אלף מכשירי סופיה וישראל היא מהמדינות הראשונות בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את הטכנולוגיה המתקדמת. שאר המדינות באירופה רק מתחילות להצטייד וככל הנראה לא כולן יקבלו את המכשיר. בשבועות האחרונים כבר נפרסה הטכנולוגיה של סופיה ביותר ממאה נקודות בדיקה ברחבי הארץ תוך התממשקות עם מערכת המחשוב של משרד הבריאות.

על מנת לספק במהירות וביעילות כ – 300 מכשירים (בכמה משלוחים) לטובת מדינת ישראל, המריא השבוע ממטה תאגיד קווידל (Quidel) בסן דייגו, קליפורניה מטוס תובלה כשהוא נושא בבטנו את מכשירי הסופיה. עם נחיתתו הובאו המכשירים למרכז הלוגיסטי של סופיה ישראל הממוקם במודיעין ומשם יופצו בימים הקרובים לבתי אבות, דיור מוגן, שרותי בריאות כללית, מכבי שרותי בריאות, קופת חולים מאוחדת, לאומית שרותי בריאות, לצבא ולשירות בתי הסוהר.

מתחילת פעולתה בישראל לפני מספר שבועות כבר בוצעו בעזרת סופיה כ - 60 אלף בדיקות מהירות ובשבועות הקרובים מספר הבדיקות עתיד לצמוח ל-200 אלף. הודות לביצועים המואצים של סופיה ניתן לאתר יותר חולים בשלב מוקדם בתהליך פשוט ומהיר, ולקטוע את שרשרת ההדבקה ביעילות, ללא תלות במעבדה, דבר אשר יסייע בחזרה לשגרה ומניעת סגר שלישי.

להודעת ה – FDA על אישור סופיה לבדיקת קורונה לחצו כאן.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית