עלייה במספר הסטארט-אפים בדרום 

מנכ"ל חממת InNegev, אייל גינזברג, מסביר כי גופים התומכים בחדשנות דרומית נפגעו פחות בהשוואה למקורות אחרים

אייל גינזברג. צילום: ניק סמירנוב

חממת InNegev  פועלת כבר מספר חודשים מפארק עידן הנגב שבבני שמעון, אך לאחרונה נרשמה עלייה גדולה במספר הפניות אליה מסטארט-אפים דרומיים. נשאלת השאלה האם משבר הקורונה מעודד יזמים דרומיים לחזור דרומה מהמרכז או שמא הקורונה משחקת תפקיד מינורי בעניין הזה.

מנכ"ל חממת InNegev, אייל גינזברג מסביר: "כמו כל תחום, גם תחום היזמות והסטארט-אפ משתנה בימים אלו נוכח הקורונה. השינוי מתבטא במספר מאפיינים. אכן יותר יזמים דרומיים רואים בדרום מקום אטרקטיבי לקידום פעילותם, אך גם לגופי עידוד ותמיכה בחדשנות טכנולוגית בדרום יש חלק בעליית הסטארט-אפים בדרום. ישנם גופים רבים התומכים בחדשנות דרומית שנתמכים על ידי מקורות מימון שמקורם בעולם העסקי או התעשייתי, שפחות נפגע בימים אלו בהשוואה למקורות אחרים, ולכן הדרום ממשיך לנוע במהירות לעבר הסטארט-אפים הבאים שיצאו ממנו".

חממת InNegev מקבלת יזמים עם רעיונות ראשוניים או סטארט-אפים בשלים יותר בתחומי הפודטק, אגריטק, קלינטק ותעשיה 4.0, מלווה אותם ונותנת להם את התמיכה ו"הדחיפה" במטרה להגיע ליישום והצלחה. כמו כן, כלל הברזל של החממה, הוא עניין קיום הפעילות בדרום, בכל אזורי הנגב והערבה

יו"ר החממה, אלי בן-סימון: "כמי שגדל והתפתח בנגב ,אני כל כך גאה בכך שבנות ובני הנגב יצירתיים עם רעיונות ייחודיים ואנחנו שמחים לעזור להגשים את החלומות שלהם. העובדה שאחד התנאים החשובים ביותר לכניסה לחממה שלנו הוא התנאי של פעילות בדרום, ועצם העלייה בפניות אלינו בזמן הקורונה, רק מראה כמה הנגב אטרקטיבי עם פוטנציאל לפעילות יזמית מעולה. אנחנו, בחממת InNegev מעוניינים להראות שחדשנות טכנולוגית תכליתית נמצאת גם בנגב ובכלל הדרום ולא רק בתל אביב או בצפון. נשמח לקבל עוד פניות של אנשי הנגב אלינו".
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית