טנזניה: האופוזיציה דוחה את תוצאות הבחירות

ועדת הבחירת במדינה הודיעה כי הנשיא המכהן, ג׳ון מגופולי, זכה ל-84% מהקולות. ארה״ב: מוטרדים מדיווחים על התערבות שיטתית בהליך הדמוקרטי

טנזניה: האופוזיציה דוחה את תוצאות הבחירות

מגופולי בקלפי, בשבוע שעבר. צילום: REUTERS/Stringer

שתי מפלגות האופוזיציה המובילות בטנזניה הודיעו אתמול (שבת) כי לא יכירו בתוצאות הבחירות לנשיאות, שהעניקו לנשיא המכהן ג׳ון מגופולי כהונה שנייה שאורכה חמש שנים. ביום שישי, הכריזה ועדת הבחירות הלאומית של המדינה על מגופולי כזוכה בבחירות שנערכו יומיים לפני כן, עם 84% מהקולות לעומת 13% בלבד שנספרו לטובת יריבו, טונדו ליסו ממפלגת המרכז-ימין צ׳אדמה.

יו״ר צ׳אדמה, פרימן מבואה, צייץ בטוויטר כי ״אנו קוראים לקהילה הבינלאומית ולגופים בינלאומיים לא להכיר במה שכונה ׳בחירות כלליות׳, וכן קוראים להם לנקוט בפעולות המתאימות. אנו דורשים בחירות חדשות בהקדם האפשרי״. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי מבואה איבד את מושבו כיו״ר האופוזיציה בפרלמנט בבחירות אלו, ועודד את תומכיו להפגין נגד התנהלותן.

עוד מדווחת רויטרס, כי מגופולי התחייב לחזק את המשק במהלך הקדנציה השנייה שלו באמצעות השלמת פרויקטי תשתית כגון סכר הידרו-חשמלי, קו רכבת ומטוסים חדישים. האופוזיציה במדינה, יחד עם ארגוני זכויות אדם, טוענת כי במהלך כהונתו הושתקו קולות ביקורתיים, נסגרו כלי תקשורת ונמנעו עצרות של האופוזיציה. שגרירות ארה״ב במדינה שחררה הצהרה בה היא מפגינה דאגה מ״דיווחים על התערבות שיטתית בהליך הדמוקרטי״, הכוללים טענות של אי-סדרים כגון שימוש בכוח נגד אזרחים בלתי חמושים, סימון מראש של פתקי הצבעה, מעצרים של חברי אופוזיציה והגבלות גישה לקלפי.

מפכ״ל המשטרה הטנזני עדכן כי בזנזיבר, טריטוריה אוטונומית-למחצה של המדינה, עוכבו 33 בני אדם בגין עבירות לכאורה הקשורות לבחירות. בסרטון שפרסמה המשטרה בטוויטר, צוין כי חל איסור על הפגנות ואסיפות ״בלתי חוקיות״.