בכיר לשעבר בחברה גרמנית מואשם בזיוף מסמכים וריגול עבור אוסטריה ורוסיה 

אחד מחברי הממשלה הגרמנית אף מסר כי ייתכן שמרסלאק עבד עבור מספר גופי מודיעין של מספר מדינות ולא רק עבור אוסטריה. ככל הנראה פעל מרסלאק גם עבור שירות המודיעין הרוסי

By Leo Molatore - 0I3A2249, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=88455526

בכיר לשעבר בחברת Wirecard, חברה גרמנית פושטת רגל, אשר התמחתה בשירותי תשלומים אלקטרוניים וכרטיסי אשראי וירטואליים, הוכרז השבוע כחשוד שפעל בגרמניה לטובת המודיעין האוסטרי. הבכיר, יאן מרסלאק בן הארבעים ממוצא אוסטרי, שהיה סמנכ"ל התפעול של החברה מואשם שפעל לטובת סוכנות המודיעין האוסטרית, ה- BVT (שירות הביטחון הכללי של אוסטריה, האחראי לביטחון הפנים ולחימה בטרור). 

אחד מחברי הממשלה הגרמנית אף מסר כי ייתכן שמרסלאק עבד עבור מספר גופי מודיעין של מספר מדינות ולא רק עבור אוסטריה. ככל הנראה פעל מרסלאק גם עבור שירות המודיעין הרוסי. בבדיקה שבוצעה על ידי העיתון דר-שפיגל התגלה כי מרסלאק טס בעשר השנים האחרונות למעלה משישים פעמים לרוסיה. 

במהלך 2020 עד קריסתה של החברה דווח כי מרסלאק טס שבע פעמים לרוסיה, כשבחלק מהטיסות הוא עבר דרך יוון או אוקראינה, בניסיון לטשטש את יעדו האמיתי. בטיסותיו עשה מרסלאק שימוש בתשעה דרכונים אוסטרים שונים, לרבות בדרכון דיפלומטי אוסטרי, אשר הוצא עבורו במיוחד. 

חברת Wirecard נמצאת בתהליך משפטי כנגדה לאחר שביוני האחרון התגלה כי החברה הצהירה על הון של 2.2 מיליארד אירו, אשר אינו נמצא ברשותה, ודו"חותיה הכלכליים זוייפו לטובת גיוס משקיעים. ביולי, זמן מה לאחר גילוי זיופי הדו"חות, נעלם מרסלאק מגרמניה. העיתון דר-שפיגל טען דאז כי מרסלאק ברח לבלרוס ומסתתר במינסק, לאחר שטס לסין. האינטרפול הוציא צו מעצר על שמו.

לא ידוע מהו המידע אותו העביר מרסלאק לשירותי המודיעין של אוסטריה ורוסיה, אך ככל הנראה שימש מרסלאק כסוכן כפול, הפועל עבור שירותי המודיעין של המדינות השונות. פרשייה זו ממשיכה לטלטל את גרמניה ואוסטריה, ואת מערכת יחסי החוץ שבין המדינות. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית