פלסטינים מפחדים לאבד אישור עבודה בישראל - ולא נבדקים לקורונה 

פלסטיני שנמצא חיובי לקורונה רשיון עבודתו בישראל מוקפא עד לבדיקה שלילית. קבלנים אמורים לבדוק חום, אך אם ידווחו על פועלים חולים - הפרויקט יתקע

אילוסטרציה. צילום: דו"צ

מידע שהגיע לישראל דיפנס חושף כי פועלים פלסטינים בישראל חוששים לעבור בדיקות קורונה כדי לא לאבד את רישיון העסקתם בישראל. מציאות זו מביאה לכך שפלסטינים העובדים בישראל, ומרגישים לא טוב, אינם נבדקים, ומדביקים ישראלים. 

תיאורטית, האחריות למדידת חום לפועלים נופלת על הקבלן המעסיק אותם. אולם, מדידת חום אינה כלי אפקיטיבי לגילוי קורונה, אלא הכלי היחיד שיש לאבחן סימפטום כלשהו של המחלה. אם לאדם אין חום, או שהוא לוקח תרופות להורדת חום, הוא יכנס לישראל חולה. וידביק. 

בישראל אין חובת  בדיקות קורונה לפועלים פלסטינים. כאשר פועל פלסטיני נמצא חיובי לקורונה, רישיון העבודה שלו מוקפא, עד לקבלת תוצאה שלילית. המשמעות עבורו, ומשפחתו, שבמהלך תקופת התחלואה, הוא לא מביא פרנסה. פרק הזמן להקפאת רישיון העבודה תלוי סובייקטיבית בתחלואה של הפרט. 

גם הקבלן נמצא , למעשה, בניגוד עניינים. מדוע? מכיוון שאין לו אין סוף פועלים. ואם הפועלים שלו חולים, ואינם יכולים להכנס לישראל, הפרויקטים שלו תקועים. אז למה שיהיה לו אינטרס לדווח על פועלים חולים? 

כל זאת כמובן רלוונטי רק לפועלים שנכנסים ברישיון מסודר לישראל. שב"חים שמוברחים לישראל אינם כפופים לאף גורם מפקח. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית