תיעוד מראה: מטוס תובלה פקיסטני עבר מעל שמי ישראל 

תיעוד מאתר ads-b.nl חושף מעבר מטוס תובלה פקיסטני מעל המרחב האווירי של ישראל בדרכו מירדן. לעומתו, אתר flightradar24, מראה כי המטוס עקף את ישראל מדרום דרך מצרים

תיעוד מראה: מטוס תובלה פקיסטני עבר מעל שמי ישראל 

צילום מסך. http://www.ads-b.nl

תיעוד מאתר ads-b.nl שעוקב אחרי מטוסים חושף כי בתאריך 29.10.2020 עבר מטוס תובלה פקיסטני מעל המרחב של ישראל בדרכו מירדן. מדובר במטוס C-130 (בישראל הרקולס). 

נציין כי מדובר במקרה נדיר, היות ובין ישראל ופקיסטן לא שוררים יחסים דיפלומטיים רשמיים. יתרה מכך, ישראל משתדלת להתעלם מיחסיה הבלתי רשמיים עם פקיסטן בשל הקשרים של ירושלים עם ניו דלהי. 

למרות העמימות, טיסה צבאית פקיסטנית שעוברת מעל ישראל מסמלת על שיתוף פעולה, דה-פקטו, בין היב"א של חיל האוויר לחיל האוויר הפקיסטני. 

[גילוי נאות: אני מבקש להודות לחוקר מודיעין גלוי בפורום צבא וביטחון באתר פרש שחלק עימי את הממצא. הוא ביקש להישאר בעילום שם.]

עדכון 30.10: 

בעקבות הפרסום, העיתונאי אבי שרף בדק באתר אחר, flightradar24, וטען כי המטוס לא נכנס לשטח ישראל, אלא עקף את ישראל מדרום דרך מצרים.

"פשוט נדרשים שלושה מקלטי קרקע שיקלטו אותו כדי לחשב מיקום. והוא טס יחסית נמוך, ולכן לא היה די כיסוי באזורים המתים יותר. האתר ההולנדי הדביק קו ישר בין הנקודה הראשונה שקלט (עמאן) לנקודה הבאה שקלט (אירופה) ולכן קו דמיוני מעל ישראל", כותב שרף. 

אולי יעניין אותך גם