הסכם המדע בין ישראל לארה״ב יוחל על איו״ש והגולן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן חתמו על הרחבת החלת הסכם שיתוף הפעולה המדעי בין שתי המדינות באזורים אלו על אזורים אלו

הסכם המדע בין ישראל לארה״ב יוחל על איו״ש והגולן

רה״מ נתניהו והשגריר פרידמן חותמים על ההסכם. צילום: Matty Stern/US Embassy Jerusalem

ראש הממשלה בנימין נתניהו' ושגריר ארה"ב בישראל דוד פרידמן, חתמו היום (ד׳) באוניברסיטת אריאל על הרחבת החלת הסכם שיתוף הפעולה המדעי בין שתי המדינות על אזור יהודה ושומרון ורמת הגולן.

"זה שינוי אדיר. זה ניצחון על כל הארגונים והמדינות שמחרימים את יהודה ושומרון. אנחנו לא נפסיק לפעול כדי שהאזור ישגשג ויפרח. הסכם שיתוף הפעולה המדעי הוא חשוב במיוחד בימים אלה, בהם אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה״, אמר נתניהו.

רה״מ התייחס גם לנושא החיסונים ואמר כי ״אני עובד יום ולילה על רכישת חיסונים לאזרחי מדינת ישראל. יש תחרות עולמית מי ישים את ידו על החיסונים קודם לכן, ואנחנו פועלים בשלושה אפיקים: אחת, ייצור עצמי דרך המכון הביולוגי. שתיים, דרך משרד הבריאות מול החברות המובילות בעולם. ושלוש, אני פועל אישית מול מנהיגים מובילים של מדינות בעולם, החל מסגן הנשיא פנס שאחראי על הטיפול בקורונה בארה"ב, עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וגם עם מנהיגי אירופה שאיתם אני משוחח כמעט מדי יום. אני אמשיך לפעול כדי להבטיח שלאזרחינו יהיו מספיק חיסונים, ובזמן הנכון״.

עוד אמר נתניהו, כי הוא מגיע לחתימה מתרגיל של צה״ל בצפון, ״ואני יכול להגיד לכם שאני מתרשם שבזמן הקורונה אנחנו ממשיכים לפתח את היכולות הצבאיות שלנו, ויש בהן מרכיב טכנולוגי מדעי מרשים ביותר שמאוד מעצים את היכולות הצבאיות של מדינת ישראל מול חיזבאללה, מול כל אויב אחר. כדאי שהם ייקחו את זה בחשבון”.

אולי יעניין אותך גם