דה מרקר: הברית שבלב תיק 3000 נחשפת

על פי פרסום של גור מגידו חשף מיילים פנימיים מלשכתו של ראש המל״ל לשעבר יוסי כהן, בנוסף ללחצים לכאורה שהפעיל נתניהו לביטול מכרז רכש הצוללות ב-2014, גם שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, היה מעורב

רה״מ נתניהו עם שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן, 2017. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

על פי פרסום של העיתונאי גור מגידו באתר דה מרקר, מנכ״ל משהב״ט לשעבר, דן הראל, הצהיר במסגרת הליך משפטי על לחצים שהפעיל עליו ראש המל״ל דאז, יוסי כהן, לביטול מכרז רכש הספינות שפורסם ביולי 2014. המכרז בוטל, והומר בהתקשרות בלעדית עם תאגיד תיסנקורפ הגרמני, זו העומדת כיום בלב פרשת תיק 3000.

על פי הפרסום של מגידו, הראל טען כי כהן, נאמנו ואיש סודו של רה״מ נתניהו, לחץ עליו לבטל את המכרז וטען כי מדובר בהוראה של נתניהו. בכתבה, דה מרקר חושף מיילים פנימיים מלשכתו של כהן, שמאשרים לכאורה כי לא רק שרה״מ נתניהו היה שותף ל״סיכום״ על אי-קיום-המכרז, אלא כי גם שר החוץ דאז, אביגדור ליברמן, ומקורבו וראש לשכתו לשעבר שרון שלום היו מעורבים במאמצים לבלימתו.

ב-13ביולי 2014, כך על פי מגידו, כתבה ראשת המטה של כהן במל״ל מייל לעוזריו, בו ציינה כי שר החוץ ליברמן עדכן את כהן שמשהב״ט מתכנן לפרסם באותו יום את מכרז הספינות, אך שכהן השיב כי הדבר בניגוד לסיכום עם ראש הממשלה ושיש לעצור. כ-20 דקות מאוחר יותר שלחה ראשת המטה מייל נוסף, בו עדכנה כי כהן שוחח עם מנכ״ל משרד הביטחון, סוכם שלא ייצא מכרז ללא אישורו, וכי עדכון הועבר לשלום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית