"עולם התקיפה בסייבר השתנה" 

רן שחור, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת HolistiCyber טוען במסגרת כנס CybertechLive USA כי היום גם מדינות תוקפות ארגונים מסחריים

צילום מסך

רן שחור, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת HolistiCyber טוען במסגרת כנס CybertechLive USA כי עולם התקיפה השתנה. "בכמה מאות דולרים אפשר לקנות כלי תקיפה מתוחכמים ברשת האפלה" מסביר שחור. "כל אחד עם הסכום הזה יכול לקנות כלי תקיפה כשירות או כתוכנה ולגרום נזקים לחברות ענק. אנו רואים גם מדינות תוקפות חברות מסחריות. בעיקר איראן, רוסיה וסין." 

בהקשר ההון האנושי, מסביר שחור כי בישראל מעל 100,000 איש מצטרפים לצבא כל שנה. מתוכם מספר אלפים של גאונים ומחוננים עוברים קורסים בתחום במהלך הצבא. עד גיל 30, חלקם הגדול הולכים לשוק הפרטי. זאת, מכיוון ששירותי הביטחון לא צריכים כל כך הרבה כוח אדם. לכן, יש בישראל הרבה כוח אדם איכותי בתחום הסייבר. 

שחור מתייחס גם לקורונה. "המגיפה העלתה את האיום בסייבר", מסביר שחור. "האם המלחמה אבודה? ובכן לא." שחור מפרט על פתרון ההגנה בסייבר של חברת HolistiCyber הקרוי OFM. זו למעשה מסגרת עבודה הכוללת סימולציה של תקיפה הבוחנת את מערך ההגנה הארגוני. "הפתרון מאפשר לארגון לקחת סיכון מחושב בהחלטות שלו", מסביר שחור. 




 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית