"מגזר הסייבר לא סבל פגיעה משמעותית מנגיף הקורונה"

זהר רוזנברג, מנהל פורטפוליו סייבר והשקעות באלרון, חושף נתונים אודות שוק הסייבר בקורונה במסגרת כנס CybertechLive USA

זהר רוזנברג

זהר רוזנברג, מנהל פורטפוליו סייבר והשקעות באלרון, מסביר במסגרת כנס CybertechLive USA, כי לפי נתונים שיש בידיו, שוק הסייבר לא הושפע מהותית ממגיפת הקורונה. 

"מגזר הסייבר לא סבל פגיעה משמעותית מנגיף הקורונה. במגזרים מסויימים אף היה גידול. ראינו עליה במתקפות פישינג בצד התוקף. בצד הארגונים ראינו אימוץ שירותי ענן וטרנספורמציה דיגיטלית. העובדים עברו לבית וארגונים הגדילו את מרחב הIT שלהם. מרבית הסיסואים אמרו שהתקציבים יעלו ב2021 בגלל הקורונה", מסביר רוזנברג. 

"אחרי הירידה של מרץ - אפריל 2020, הייתה עליה לינארית במניות חברות סייבר נסחרות. ישנו גם גידול בכמות החברות שהנפיקו בבורסה. ב2015 היו כאלו שצפו כי הסייבר הוא הזדמנות אבודה, והשנה הנוכחית מוכיחה שזו טעות." 

רוזנברג מסביר כי במהותו, שוק הסייבר הוא פרטי. מרבית החברות פרטיות. "נפח הרכישות והמיזוגים בחודשים האחרונים היה בין הגבוהים בהיסטוריה של השוק. שנת 2020 הייתה הטובה ביותר במימון בענף מאז 2011. המכפיל הממוצע בעסקאות סייבר ב2020 הוא 5.6. זו בשורה מצוינת למשקיעים ויזמים", ממשיך רוזנברג.  

שלושה טרנדים קיבלו חיזוק מאז הקורונה לפי רוזנברג. ראשית, סבבי השקעה בסיד. אמנם בדו"ח האחרון של IVC רואים ירידה כללית בכלל ענפי הטכנולוגיה בשלב הסיד. "עם זאת, בתחום הסייבר, אם מנקים את סבבי הפרה-סיד (פחות ממליון דולר), רואים כי הממוצע לסיבוב סיד הוא 4 מליוני דולרים. רואים גם גידול בסבבים גדולים מחמישה מליוני דולרים", מסביר רוזנברג.  

"יש בזה היגיון. המשכורות עולות לאנשי מקצוע, לוקח יותר זמן להגיע למחזור בגלל התחרות. יותר קשה להגיע לסבבי A . כל אלו מכתיבים השקעה גדולה בשלב הסיד. אם אתה מגייס 6-7 מליוני דולרים בשלב הסיד, סיבוב הA יהיה יותר מוצלח."

טרנד שני הוא דעיכה בתאבון לסיכון של קרנות השקעה. לאחר עשור עם מאות אקזיטים, ישנה תופעה של יזמים עם הרבה ניסיון, שמגיעים לסיבוב שני או שלישי עם חברות חדשות. "קרנות השקעה מחפשות כאלו", אומר רוזנברג. "הקרנות מוכנות לתת להם יותר כסף, והערכת שווי גדולה יותר, בגלל שיש סביבם פחות סיכון. יזמים עם פחות מוניטין, יקבלו פחות כסף. 

"הטרנד השלישי הוא בזהות הרוכשים. ראינו בשנים האחרונות חברות טכנולוגיה גדולות וקרנות מוכרות רוכשות סטארטאפים. כיום, שחקנים חדשים נכנסים לתחום הרכישות והמיזוגים. אלו חברות שהצליחו לצבור הון, והן משקיעות. זה שינוי בסביבת הרכישות של חברות הזנק שיש לשים אליו לב." לסיכום, שוק הסייבר לא הושפע מהותית ממגיפת הקורונה. המימון בכל התחומים חזק, ההשקעה בחברות חדשות ממשיך. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית