״ביטחון סייבר מניע את הדרך בה אנו עושים עסקים כיום״

כך על פי דנין דיפיורה מקגארווי, קצינת אבטחת המידע הראשית של יונייטד איירליינס, שסיפרה על האתגרים הטכנולוגיים העומדים בפני חברות תעופה בימים אלו ועל ההתמודדות עמם במסגרת כנס Cybertech USA

״ביטחון סייבר מניע את הדרך בה אנו עושים עסקים כיום״

דנין דיפיורה מקגארווי, קצינת אבטחת המידע הראשית של יונייטד איירליינס, בכנס Cybertech USA. צילום מסך

״לכל שדה תעופה בעולם יש פרוטוקולים שונים של אבטחה, מה שמקשה על אחידות ועל ההבנה של מה שצריך ליישם מבחינה זו. לכן, אחד הדברים שאנו מקווים להשיג במסגרת שיתופי הפעולה שלנו עם ממשלות וגם עם המגזר הפרטי הוא קידום הרעיון של עבודה במסגרת משותפת והבנה של הבסיס עליו אמורה האבטחה להיות מושתתת. עלינו להתאחד ולמגר את איומי הסייבר יחד. כבר התחלנו, אבל עוד יש עבודה כדי שנגיע למקום בו אנו שואפים להיות״, כך אמרה דנין דיפיורה מקגארווי, קצינת אבטחת המידע הראשית של יונייטד איירליינס, בכנס Cybertech USA שנערך היום (ג׳) באופן מקוון מניו יורק.

כשנשאלה דיפיורה מקגארווי לגבי השפעת משבר הקורונה על אבטחת הסייבר בעולם התעופה, השיבה כי ״בימות משבר, פושעי סייבר מנצלים את הפחד ואי הוודאות, ועל כן האיום גבר מאוד, במיוחד באזורי הפישינג וההנדסה החברתית״. היא סיפרה כי בדומה לעסקים רבים, גם ביונייטד התבצע מעבר משמעותי לעבודה מרחוק, ולכן ״היינו צריכים לשנות את אופי אבטחת המידע שלנו, מהרשת של יונייטד כך שתתאים למודלים החדשים של העבודה״.  

בנוסף, אמרה דיפיורה מקגארווי כי ״ככל שהמשבר התקדם, למדנו לשנות גם את המודל העסקי שלנו, ולמקד אותו על בריאות וביטחון בצורה שונה מאשר בעבר: מהרגע שאדם נכנס לשדה התעופה ועד לרגע הנחיתה, המאמץ הוא לגעת בפחות משטחים וליצור קשר עם כמה שפחות אנשים, וזה משהו שהטכנולוגיה מאפשרת - עמדות קיוסק ללא מגע, שירות לקוחות דיגיטלי, הדפסה אישית של תגי מזוודה  - כל זה שם את אבטחת הסייבר והגנת המידע במרכז העניינים״.

״הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת לנו לפעול בדרכים שלא פעלנו בהן בעבר, ומסייעות להגדיל את אמון הלקוח. ככל שאנו מציגים מערכות חדשניות ואוטומטיזציה של תהליכים, ונשענים יותר ויותר על בריאות וביטחון, המוקד עובר להגנה על מידה, שימוש נאות בו, וביטחון שלנו שאנחנו יכולים לאפשר לכל אחד את היכולת להשתמש במידע באופן בו זה אמור להיות. ביטחון סייבר נמצא בחזית הדרך בה אנו עושים עסקים כיום״, סיכמה.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל