פרסום: משוחררים מיחידות מיוחדות ומסווגות שימשו כבלדרי סמים 

רכזי מודיעין לשעבר במשטרת ישראל וחיילים משוחררים ששירתו ביחידות מיוחדות ומסווגות שימשו כבלדרי סמים , כך עולה מתפיסת ענק של קוקאין בדרכו לישראל 

פרסום: משוחררים מיחידות מיוחדות ומסווגות שימשו כבלדרי סמים 

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

על פי פרסום של העיתונאי שמעון איפרגן באתר mako, נתפס משלוח ענק של קוקאין. כ-2.3 טון קוקאין הוברח מפרגוואי למערב אירופה - ומשם לישראל, בתוך גושי פחם שלתוכם הוחדרה האבקה הלבנה. 

"עד לפני משבר הקורונה, מרבית הקוקאין הנוזלי הגיע לישראל מפרו, קולומביה, ארגנטינה וברזיל, עם תחנת ביניים ברומא, פריז או ברלין. בין בלדרי הרשתות אפשר היה למצוא עד פברואר האחרון רכזי מודיעין לשעבר במשטרת ישראל וחיילים משוחררים ששירתו ביחידות מיוחדות ומסווגות שהסתנוורו מהכסף הקל, ועבור כל הברחה קיבלו על פי ההערכות כ-50 אלף שקלים במזומן", נכתב בפרסום. 

"[...] כעת, אנחנו חושפים כאן לראשונה כי כמה ארגוני פשיעה ישראלים מאזור השפלה, לכיש והשרון, נכנסו בחודשים האחרונים לשותפות שכללה הברחה של כ-2.3 טון קוקאין מפרגוואי למערב אירופה - ומשם לישראל, וגם במקרה הזה הסם נארז בקולומביה בשיטת הפחם - כלומר גושי פחם שלתוכם הוחדרה האבקה הלבנה, ועם הגעתם ליעד, הפחמים מועברים למעבדות מאולתרות שם מבודדים את הקוקאין מהגושים השחורים." 

על פי ההערכות, הסכום ששילמו ארגוני הפשיעה בישראל ובבלגיה לראשי קרטלי הסמים בקולומביה ובוליביה נאמד בכ-100 מיליון דולר - והרווח שהיו אמורים העבריינים הישראליים והאירופאים לגזור מוערך בלא פחות משלושה מיליארד שקלים. 

אולי יעניין אותך גם