צרפת השיבה את שגרירה מאנקרה

זאת כתגובה על דברי ארדואן כי מקרון ״זקוק לטיפול ברמה הנפשית״ בשל יחסו כלפי המוסלמים. עוד הודיע צרפת כי היא דורשת שטורקיה ״תעצור את הרפתקאותיה המסוכנות בים התיכון״

מקרון וארדואן בפגישת ה-G-20 באוסקה, יפן, 2019. צילום: Eliot Blondet/ABACAPRESS.COM via REUTERS

צרפת גינתה בחריפות את דברי נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, שאמר ביום שבת כי הנשיא עמנואל מקרון זקוק לטיפול נפשי בשל יחסו כלפי המוסלמים, והשיבה את השגריר מאנקרה. בהודעה של לשכת של מקרון נמסר כי ״זעם ועלבונות אינם שיטה״.

מוקדם יותר החודש, הכריז הנשיא הצרפתי מלחמה על ״הבדלנות האיסלאמסטית״, וטען כי משתלטת על כמה קהילות מוסלמיות במדינה. על כך אמר ארדואן שמדובר ב״חוצפה״ וב״פרובוקציה ברורה״. לפני שבוע נערף ראשו של מורה צרפתי ליד פריז, שנרצח לאחר שביקש לקיים דיון בנוגע לחופש הביטוי תוך שימוש באיורים של הנביא מוחמד.

״מה הבעיה של האדם הזה הקרוי מקרון עם מוסלמים ואיסלאם? מקרון זקוק לטיפול ברמה הנפשית״, אמר ארדואן במהלך נאום בעיר קייסרי. ״מה עוד ניתן לומר לראש מדינה שאינו מבין את חופש האמונה ומתנהג כך למיליוני אנשים שגרים במדינתו, שלהם אמונה אחרת?״

סוכנות הידיעות רויטרס מציינת, כי למרות ששתי המדינות חברות בברית נאט״ו, הן חלוקות במספר נושאים חשובים כגון ההתנהלות בסוריה ובלוב, הסכסוך בנגורנו-קרבאך והשיפוט הימי במזרח הים התיכון. ״צרפת אספה את שותפותיה האירופאיות, ששותפות לדרישה הצרפתית כי טורקיה תעצור את הרפתקאותיה המסוכנות בים התיכון ובאזור״, נאמר בהודעה של לשכת מקרון, וכן צוין כי לארדואן יש כעת חודשיים להשיב לטענות, או להתמודד עם ההשלכות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית