ארה"ב: פיתוח טיל תקיפה היפרסוני לטווח בינוני תופס תאוצה

בארה"ב רוצים טיל תקיפה היפרסוני לטווח בינוני של כ1600 ק"מ, שיהיה גם זול לרכש המוני

מקור: אתר דרפא

לוקהיד מרטין הצטרפה לנורת'רופ גרומן, ECE, דינאטיקה וElectronic Concepts & Engineering כדי לעבוד על תוכנית שילוב מערכת הנשק (OpFires) שלב 3 של DARPA. תכנית OpFires מבקשת לפתח ולהדגים מערכת חדשנית לשיגור טילים היפרסונים במטרה לחדור הגנות אוויריות מודרניות של האויב ולנטרל מטרות רגישות לזמן. החברה מצפה להשלים ניסוי באש חיה בשנת 2021.

על פי פרסומים גלויים, הצבא האמריקאי רוצה טיל היפרסוני לטווח של 1000 מייל (1600 ק"מ), אותו ניתן לשגר ממשגר קרקעי נייד. מבצוע טיל כזה לא צפוי עד 2023 לפחות. הפרויקט גם נתקל בקשיי מימון לאחרונה, אך בדרפא אופטימיים לגבי העתיד. 

בשנת 2023, הצבא מתכנן לפרוס את הטיל ההיפרסוני הראשון שלו, הנשק ההיפרסוני לטווח הארוך (LRHW), וגם את הטיל הראשון שלו לטווח הביניים מאז Pershing III מימי המלחמה הקרה, יכולת האמצע (MRC). אבל לא יהיה לו נשק שהוא גם טווח ביניים וגם היפרסוני. LRHW יהיה גדול יותר, מהיר יותר וטווח ארוך יותר מ- MRC ויעוף "אלפי קילומטרים." 

אופציה היפרסונית קטנה וזולה יותר לצד LRHW תהיה מסקרנת עבור מפקדי הצבא. "אנו רואים את עצמנו כמשלימים [ל- LRHW] ולא ככפולים," הדגישו בדרפא. חלק מתוכנית OpFires מפתחת טכנולוגיה מהפכנית המכונה מנוע רקטות "מצערת" (throttleable): במונחים של הדיוט, רקטה שניתן לכבות לפי רצון המפעיל, במקום שתצטרך לחכות עד שהיא תשרוף את כל הדלק שלה.

""אם אתה נותן לו הרבה אנרגיה, הוא יגיע רחוק, ולמעשה קשה מאוד לגרום לו להגיע פחות רחוק... מבלי לשבור אותו [הטיל] בתהליך.", מסבירים בדרפא. מדובר באתגר הנדסי. מטעמי בטיחות ואמינות, הודף מוצק מיוצר בקפידה כך שהוא לא מתחיל או מפסיק לבעור במקרה, והיסטורית איש לא ניסה לגרום לו להפסיק לבעור באמצע טיסה בכוונה.

מנוע המצערת יהיה השלב השני של מאיץ הרקטות בפרויקט OpFires. השלב הראשון משגר את הנשק ומאיץ אותו דרך החלק העבה ביותר של האטמוספירה, הדורש מאפייני ביצוע שונים; "זה ייבחן בנפרד בנובמבר או בדצמבר בשנה הבאה", אומרים בדרפא. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית