נוסטרומו תספק אגירת אנרגיה תרמית לשוק חוות השרתים בארה״ב

החברה הישראלית הודיעה על הסכם עם חברת ההנדסה האמריקנית המובילה Black & Beach לסיפוק טכנולוגיה זו לשוק חוות השרתים בארה״ב

נוסטרומו תספק אגירת אנרגיה תרמית לשוק חוות השרתים בארה״ב

ירון בן נון, מנכ״ל ומייסד נוסטרומו. צילום: מארק נומדר

חברת נוסטרומו הישראלית מודיעה על הסכם עם חברת ההנדסה האמריקנית המובילה  Black & Veatch לסיפוק טכנולוגיית אגירת אנרגיה תרמית לשוק חוות השרתים בארה״ב. נוסטרומו עוסקת בפיתוח, התקנה ותפעול מתקני אגירת אנרגיה תרמית לצרכי קירור בבנייני משרדים, קניונים, בתי חולים מרכזי דאטה וצרכנים מסחריים גדולים נוספים של מיזוג אוויר. היא נמצאת כעת בתהליך מיזוג עם חברת התוכנה סומוטו.

מטרת שיתוף הפעולה היא לפעול במשותף עם לקוחות בשוק חוות השרתים האמריקני, כאשר נוסטרומו תפעל כספקית טכנולוגית בלעדית בתחום אגירת האנרגיה התרמית ובלאק אנד ויץ' תפעל כמתקינה הראשית של מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות הקצה. ההסכם יאפשר לצדדים לפעול לזכיה בפרויקטים משותפים של התקנת מוצרי נוסטרומו אצל לקוחות פוטנציאלים לצורך התייעלות אנרגטית. הוסכם כי הצדדים לא ייגשו למכרז יחד עם מתחרה של הצד האחר אלא אם לקוח הקצה ידרוש אחרת.

"שוק חוות השרתים צומח במהירות על רקע כניסת טכנולוגיות מאסיבית של IoT, השקת רשתות 5G, פיתוח כבישים חכמים לרכבים אוטונומיים ומעבר של כל עולם הבידור ועולם העסקים לשימוש ברשת האינטרנט", אומר ירון בן נון, מנכ"ל ומייסד נוסטרומו. "כשליש מכלל צריכות האנרגיה של חוות שרתים מיועד לקירור, והטכנולוגיה שלנו יכולה לאפשר לא רק הפחתה משמעותית בעלויות הקירור אלא גם אגירת אנרגיה ממקורות מתחדשים, תוך הפחתה ניכרת של טביעת הרגל הפחמנית של צרכנים אלה, אשר להשפעות הסביבתיות של פעילותם ישנה רגישות מסחרית גדולה. החבירה לענקית ההנדסה בלאק אנד ויץ' פותחת בפנינו הזדמנויות חדשות".

נוסטרומו החלה בכניסה לשוק בארה"ב לאחר שחתמה על שיתוף פעולה להתקנת מערכת אגירת אנרגיה בבניין משרדים בלוס אנג'לס, קליפורניה, בארה"ב בהיקף של 750 קילוואט-שעה, אשר תמומן על ידי קרן 'בירד אנרגיה'. קליפורניה היא המדינה בעלת התוצר הלאומי הגולמי הגדול ביותר בארה"ב, וכמדינה לבדה היא הכלכלה החמישית בגודלה בעולם. קליפורניה מקדמת יעדים אגרסיביים לשימוש באנרגיות מתחדשות, לרבות פתרונות אגירה והיא בעלת רגולציה תומכת.

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022