מחקר: אלפי סוכנויות אכיפת חוק בארה"ב רוכשות כלי פריצה לטלפונים חכמים 

על פי המחקר, סוכנויות בכל מדינות ארה"ב משתמשות בכלים כאלו לפענוח סט גדול של פשעים. מרצח ועד גניבה מחנות

מחקר: אלפי סוכנויות אכיפת חוק בארה"ב רוכשות כלי פריצה לטלפונים חכמים 

bigstock

לפחות 2,000 רשויות אכיפת החוק בארה"ב כוללות כלים להיכנס לסמארטפונים מוצפנים, כך על פי מחקר חדש, והן משתמשות בהם הרבה יותר ממה שהיה ידוע בעבר. "מצאנו כי רשויות אכיפת החוק ביצעו מאות אלפי חילוצים מטלפונים סלולריים מאז 2015, לעתים קרובות ללא צו. למיטב ידיעתנו, זו הפעם הראשונה שרשומות כאלה נחשפות באופן נרחב", כותבים במחקר. 

"רשויות החוק משתמשות בכלים אלה כדי לחקור לא רק מקרים הקשורים לפגיעה קשה, אלא גם בגין כתובות גרפיטי, גניבה מחנויות, אחזקת מריחואנה, זנות, ונדליזם, תאונות דרכים, הפרות שחרורים, גניבות קטנות, שיכרון בציבור ומכלול העבירות הקשורות לסמים. בהתחשב באיזו שגרת החיפושים הללו כיום, יחד עם מדיניות ושיטות שיטור גזעניות, סביר להניח שטכנולוגיות אלה משפיעות באופן שונה ומשמשות כנגד קהילות מסוימות."

על פי המחקר, בשנת 2011, רק 35% מהאמריקנים היו בעלי טלפון חכם. כיום, לפחות 81% מהאמריקאים. יתר על כן, אמריקאים רבים - במיוחד אנשים עם הכנסה נמוכה יותר - מסתמכים אך ורק על הטלפונים הסלולריים שלהם כדי להתחבר לאינטרנט. עבור רשויות החוק, "טלפונים מהווים את המקור הדיגיטלי החשוב ביותר לחקירה."

סוכנויות רבות רוכשות כלים ממספר רב של ספקים, כולל Cellebrite, Magnet Forensics, Grayshift, MSAB, AccessData ו- Oxygen Forensics. יחידת GrayKey - הנחשבת למכשיר החילוץ המתקדם ביותר לאייפון - עולה בין 15,000 ל-30,000.88 דולרים. מוצרי Cellebrite משתנים בעלותם. מוצר UFED עולה כ -10,000 דולר, עם דמי רישיון שנתיים של 3,000 עד 4,000 דולר. רמת ההוצאות שתועדה להלן תאפשר לרשות אכיפת החוק לקנות עשרות רישיונות לסוגי כלים שונים מדי שנה, כך שיוכלו לחלץ נתונים ממספר טלפונים מדי יום.

אולי יעניין אותך גם