ארה״ב משעה זמנית שירותים לאזרחיה בטורקיה

זאת בשל דיווחים על פיגועי טרור פוטנציאלים ועל אזהרות מפני חטיפת אמריקנים ברחבי המדינה. קוראת לאזרחיה הנמצאים על אדמת טורקיה לנהוג בזהירות מוגברת

איש ביטחון חמוש מחוץ לשגרירות ארה״ב באנקרה. צילום: REUTERS, US Embassy Website

שגרירות ארה״ב באנקרה הודיע ביום ו׳ האחרון כי היא משעה זמנית את כל שירותי האזרחים האמריקניים ושירותי הוויזות ברחבי טורקיה, בשל ״דיווחים מהימנים על פיגועי טרור פוטנציאליים נגד אזרחים אמריקניים וכן חטיפות של אמריקנים ובעלי אזרחות זרה באיסטנבול״. בהודעה הרשמית פורסם כי הקונסוליה הכללית של ארה״ב באיסטנבול היא אחת המטרות האפשריות, וכי על אזרחי ארה״ב ״לנהוג בזהירות מוגברת״ במקומות כמו בנייני משרדים גדולים וקניונים.  דובר של השגרירות האמריקנית באנקרה אמר לחדשות רשת סי.בי.אס כי ההזהרה פורסמה כתוצאה מהערכה שוטפת של המצב הביטחוני, והודה לממשלת טורקיה על שיתוף הפעולה.

יצוין, כי המשלחות האמריקניות בטורקיה כבר הותקפו מספר פעמים בעבר. בפברואר 2013, הרג מחבל מתאבד שומר בשגרירות ופצע שלושה אנשים נוספים. מפלגת החזית המהפכנית לשחרור העם, ארגון שמאל רדיקלי, נטלה אחריות על המתקפה. באוגוסט 2015, שני חברים באותו ארגון ניסו לבצע מתקפה בקונסוליה הכללית באיסטנבול, אך איש לא נפגע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית