סער אל-חרירי מונה לראש ממשלת לבנון

תהיה זו הקדנציה הרביעית של חרירי, שהתפטר לפני כשנה בעקבות המחאה העממית. הודיע כי יקים קבינט מומחים לביצוע הרפורמות הכלכליות שנקבעו בתכנית הסיוע של צרפת

חרירי במסיבת עיתונאים לאחר מינויו לראש ממשלת לבנון. צילום: REUTERS/Mohamed Azakir

הפוליטיקאי הוותיק סעד אל-חרירי מונה היום (ה׳) לתפקיד ראש ממשלת לבנון והתחייב להקים ממשלה חדשה שתתמודד עם המשבר החמור ביותר במדינה מאז מלחמת האזרחים. חרירי התפטר מתפקיד זה לפני כשנה בשל המחאה העממית נגד קריסתה הכלכלית של לבנון.

לאחר קבלת המינוי, הצהיר חרירי כי יקים במהירות קבינט מומחים לביצוע הרפורמות הכלכליות שנקבעו בתכנית הסיוע הצרפתית של הנשיא מקרון. האתגרים העומדים בפניו הם רבים: לא רק משבר כלכלי מחריף, עוני ואבטלה עצומים, חובות ממשלתיים מהגדולים בעולם ופוליטיקה מגזרית שמקשה על קבלת והעברת החלטות, אלא גם התמודדות עם נגיף הקורונה וכן עם השלכות הפיצוץ שהחריב את נמל ביירות בחודש אוגוסט האחרון, בעקבותיו התפטרה הממשלה הקודמת (שהחליפה את הממשלה בראשותה הוא עמד).  

קדנציה זו תהיה הרביעית של חרירי, שזכה לתמיכת מרבית המחוקקים בהתייעצויות שהתקיימו ביום חמישי. מוסטפא אדיב, שמונה לתפקיד ראש הממשלה לאחר הבחירות שנערכו בסוף אוגוסט, לא הצליח להקים ממשלה והתפטר מתפקידו. חיזבאללה לא תמך או הציע מועמד משל, אך נציגיו אמרו כי הם מעוניינים ב״שמירה על אווירה חיובית״, כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס. המפלגות הנוצריות גם הן לא תמכו בחרירי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית