תביעה: בתי חולים בישראל לא פירמטו דיסקים עם מידע אישי של חולים

התביעה נגד המרכז הרפואי הילל יפה בחדרה, קופות החולים מאוחדת וכללית והמרכז הרפואי ברזילי באשקלון. בית החולים הלל יפה: "נלמד את התביעה ונגיב בערכאות המתאימות"

תביעה: בתי חולים בישראל לא פירמטו דיסקים עם מידע אישי של חולים

bigstock

על פי דיווח של העיתונאי אמיתי זיו, תביעה ובקשה להכירה כייצוגית שהוגשה בימים האחרונים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, חושפת לכאורה פרשה של דליפת מידע רפואי רגיש בהיקף של עשרות אלפי רשומות ואף מעבר מכך. דבר התביעה נחשף לראשונה באתר Read It Now.

"את התביעה, בסך 1.5 מיליארד שקל, הגישו מוקדם יותר השבוע חמישה תובעים, באמצעות עורכי הדין טל רכניץ וסער גרשוני. היא הוגשה נגד ארבעה מוסדות רפואיים: קופות החולים מאוחדת וכללית, ובתי החולים הלל יפה בחדרה וברזילי באשקלון", נכתב בפרסום. 

"הכל התחיל לפני כמה חודשים כאשר מנהל בית חולים וטרינרי במושב שדמה גילה כי מכשיר אולטרה סאונד שרכש הכיל מידע רפואי היסטורי. בבסיס התביעה הטענה כי המוסדות הרפואיים מכרו ציוד רפואי ישן לגורמי צד ג' - מבלי שביערו (פירמטו) קודם את המידע, כך שהוא היה נגיש לגורמים לא מורשים.

"[...]  כפי שהתברר למבקשים, המידע הרפואי והבדיקות שבוצעו, אוחסנו בזיכרון המכשירים הרפואיים אשר נמכרו ע”י המשיבים לידיים פרטיות כעניין שבשיגרה, ועימו הועבר המידע הפרטי של המבקשים ושל מטופלים נוספים שהיה שמור עליו”.

מבית החולים הלל יפה נמסר לפרסום בדה-מרקר בתגובה: "בית החולים לא קיבל תביעה כאמור. לכשתתקבל, נלמד את התביעה ונגיב בערכאות המתאימות". האם רשות הפרטיות תפתח בחקירה ותקנוס את בתי החולים אם ימצא שאכן הטענות נכונות? זו שאלה פתוחה. 

אזכיר כי בימים האחרונים התגלה מקרה דומה בארה"ב, במסגרתו הבנק מורגן סטנלי, אחד הגדולים בעולם, נקנס ב-60 מליוני דולרים. הסיבה: הבנק איבד דיסקים ושרתים שהיו בחוות השרתים שלו עם מידע אישי אודות לקוחות. 

אולי יעניין אותך גם