בשל רישומים שגויים: ארה״ב הפסיקה קליטת מסוקי אפאצ׳י

עובד של בואינג, יצרנית המסוק, ניהל רישומים שגויים ובלתי נאותים של חלפים שהורכבו במסוקים. החברה ונציגי ממשלה בוחנים כעת את כל הליכי בקרת האיכות והייצור

בשל רישומים שגויים: ארה״ב הפסיקה קליטת מסוקי אפאצ׳י

צילום: CW4 Daniel McClinton, 1-227th, 1st ACB, 1st Cav.Div. Public Affairs - US Army

צבא ארה"ב הפסיק קבלת מסוקי אפאצ'י מהיצרנית, חברת בואינג, לאחר שנתגלה כי עובד החברה ניהל רישומים שגויים ובלתי נאותים של חלפים שהורכבו במסוקים.

על פי דיווח של אתר Defense One, דובר צבא ארה״ב קולונל ברנדון קלי, מסר כי הצבא עורך בדיקות קפדניות של כמה מהליכי הייצור של מסוקי AH-64  אפאצ'י. סגן נשיא בואינג, סטיב פארקר, אמר כי כאשר נודע לחברה שנערכו רישומים בלתי נאותים במפעלי היצור במסה, אריזונה, החברה דיווחה מיידית לצבא. חברת בואינג ונציגי הממשלה בוחנים כעת את כל הליכי בקרת האיכות והייצור, ומובטח שפעולות טיסה ומסירת המסוקים יתחדשו ברגע ששני הצדדים ישוכנעו שהתקלה תוקנה. עוד הודיעה בואינג, כי בואינג העובד המדובר אינו מועסק עוד בחברה.

במפעל במסה, אריזונה, מיוצרים מסוקי אפאצ'י חדשים ומשפצים כלי טיס ישנים. קולונל קלי מסר כי הצבא יחדש את קליטת המסוקים כאשר יובטחו הליכי ייצור ובקרת איכות ובטיחות תקינים.

גם בשנת 2018 הופסקה לזמן מה אספקת מסוקי אפאצ'י לצבא ארה"ב, כאשר התברר שנמצאו תקלות בחלקים המחברים את הרוטור לגוף המסוקים.

אולי יעניין אותך גם