מנרמלים: משלחת רשמית ראשונה מהאמירויות נחתה בישראל 

לצד ההסכמים בין המדינות, נחתמה יוזמה חדשה שתאפשר העברת נפט מהאמירויות , דרך קצא"א, לאירופה. ותודה לאיראן על המימון

מנרמלים: משלחת רשמית ראשונה מהאמירויות נחתה בישראל 

השר לענייני פיננסים של האמירויות, עובייד חאמד אל־טייר. צילום: פייסבוק רוה"מ

היום (ג') בצהריים, נחתה משלחת כלכלית ראשונה מהאמירויות בשדה התעופה בן גוריון. על פי פרסומים במרשתת, המדינות אמורות לחתום על הסכמים כלכליים. ביניהם,  כאלו שיאפשרו הגנה על השקעות, הסכמי כפל מס, הסכם לעידוד סחר, הסכמים שיאפשרו ביקור הדדי של אזרחים ללא ויזות. במקביל, ארה"ב צפויה להקים משרד לשיתופי פעולה כלכליים במזרח התיכון ובצפון אפריקה עם תקציב של לפחות שלושה מיליארד דולר.

האמירויות נחשבת למובילה בתחום הבנקאות במזה"ת עם נכסים בשווי של לפחות שלושה טריליוני דולרים. כמו כן, מובילה בתחום השקעות הון-סיכון באזור. האמירויות הקימה גם מספר יוזמות בתחום הפינטק ומטבעות מוצפנים.  

כאמור, ארה"ב מכריזה על 'קרן אברהם', קרן משותפת לישראל - ארהב - אמירויות עם משרד חדש בירושלים. הקרן תשקיע בפרויקטים שיוצרים עבודה וקידום טכנולוגי. היא תתחיל עם התחייבות לשלושה מיליארדי דולרים. הקרן מלווה על ידי הבנק האמריקאי לפיתוח שיש לו תקציב כולל של כ-60 מיליארדי דולרים. 

הקרן כבר בחרה שני פרויקטים. פרויקט Medred - העברת נפט מאיחוד האמירויות הערביות לאירופה דרך צינור המחבר בין אילת לבין נמל הים התיכון אשקלון (במילים אחרות, שימוש בקצא"א להעברת נפט מהמפרץ לאירופה. רעיון שמימנה איראן יחד עם ישראל בגלגול אחר). ושדרוגים של מעברי הגבול בין ישראל לרשות הפלסטינית. אריה לייטסטון יפקח מצד ארה"ב על פעילות הקרן. 

"לפני שעה קלה חתמה המשלחת הישראלית בבחריין על ההסכמים שמניחים את היסוד לשלום אמיתי. שלום שיציג לישראלים, לבחריינים ולעמי האזור שההווה, וגם העתיד, הם מציאות של שיח ועשייה משותפת ושל כבוד הדדי.", כתב שר החוץ, גבי אשכנזי

לצפייה בטקס

אולי יעניין אותך גם