ארה"ב מאשימה: מתקפת NotPetya - פעולה של הצבא הרוסי 

כתב אישום נגד ששה האקרים רוסיים המשרתים בGRU, המודיעין הצבאי הרוסי, חושף כי המתקפה הייתה בחסות הקרמלין

State Department Photo by Ron Przysucha/ Public Domain

חבר מושבעים גדול פדרלי בפיטסבורג החזיר כתב אישום שהאשים שישה האקרים, כולם אזרחי הפדרציה הרוסית וקצינים ביחידה 74455 של מנהלת המודיעין הראשית הרוסית (GRU), סוכנות מודיעין צבאית של הכוחות המזוינים. 

האקרים אלו של הGRU ושותפיהם לעבודה נועדו לתמוך במאמצים של ממשלת רוסיה לערער, להשיב, או לערער יציבות באוקראינה, גרוזיה וצרפת. כמו גם, מאמצים להטיל אחריות על רוסיה על השימוש בסוכן עצבים בדרגת נשק, נוביצ'וק, על אדמה זרה. כתב האישום גם מתייחס למשחקים האולימפיים PyeongChang 2018 לאחר שנאסר על ספורטאים רוסים להשתתף תחת דגל אומתם, כתוצאה משימוש בסמים בחסות ממשלת רוסיה.

התקפות המחשב שלהם השתמשו בכמה מהתוכנות הזדוניות ההרסניות ביותר בעולם עד כה, ביניהן: KillDisk ו- Industroyer, שגרמו כל אחת להפסקות חשמל באוקראינה; NotPetya, שגרמה להפסד של כמעט מיליארד דולר לשלושת הקורבנות שזוהו בכתב האישום; וOlympic Destroyer, ששיבשה אלפי מחשבים ששימשו לתמיכה באולימפיאדת החורף PyeongChang 2018. בכתב האישום נאשמים הנאשמים בקשירת קשר, פריצת מחשב, הונאה, גניבת זהות ורישום כוזב של שם דומיין.

על פי כתב האישום, החל מסביבות נובמבר 2015 ועד לפחות אוקטובר 2019, הנאשמים והשותפים שלהם פרסו תוכנות זדוניות הרסניות ונקטו בפעולות משבשות אחרות, לטובת האסטרטגיה של רוסיה, באמצעות גישה בלתי מורשית לקורבן. 

"אף מדינה לא חימשה את יכולות הסייבר שלה בזדון או באחריות כמו רוסיה, וגרמה ברצון לנזק חסר תקדים כדי להשיג יתרונות טקטיים קטנים," אמר עוזר התובע הכללי לביטחון לאומי ג'ון סי. דמרס. "כיום, האשימה המחלקה את הקצינים הרוסים הללו בביצוע סדרת התקפות המחשב המשבשת וההרסנית ביותר שיוחסה לקבוצה אחת, כולל שחרור התוכנה הזדונית של NotPetya. שום עם לא ישוב ולהחזיר לעצמו את הגדולה תוך שהוא מתנהג בצורה כזו. "

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית