אפליקציית YouTube Kids: ההורים הכי רוצים מעקב אחר היסטוריית הצפיה של הילד

האפליקציה נוחתת בישראל ומאפשרת להורים להגדיר את התכנים וזמן המסך בפרופיל ייעודי לכל אחד מילדיהם

צילום מסך: יו-טיוב

אפליקציית YouTube Kids מושקת בישראל. האפליקציה פותחת בפני ילדים והורים עולם חדש של אפשרויות צפייה בתכנים מגוונים וידידותיים לכל המשפחה, ומאפשרת להורים לשלוט בתכנים ובמשך הצפייה של ילדיהם על גבי הפלטפורמה. 

ההשקה מתקיימת על רקע עלייה בזמן המסכים של ילדים בישראל, בעקבות הריחוק החברתי. סקר שערכה Ipsos לבקשת YouTube בתחילת החודש, מצביע על עלייה של 63% במשך הצפייה היומית הממוצעת במסכים של ילדים בגילאים 3-12 בתקופת הקורונה, מ-2.2 ל-3.6 שעות ביום. עוד עולה מהסקר כי שיעור הילדים שצופים במסכים מדי יום עלה מ-70% ל-83% בתקופת הקורונה. 

אפליקציית YouTube Kids כוללת ארבע תכונות מרכזיות אותן ניתן להתאים באופן אישי לכל ילד במשפחה. ממשק ידידותי להורים ולילדים - מיד לאחר הורדת האפליקציה, מקבלים ההורים מידע מלא על האופן בו YouTube Kids מסנן או ממליץ על תוכן. בשלב זה, יכולים ההורים להגדיר פרופיל ייחודי לכל אחד מילדיהם, ולהתאים את חוויית השימוש לגיל של הילד. בנוסף, תמונות גדולות יותר, עיצוב צבעוני וסמלים גלויים וברורים מקלים על השימוש באפליקציה עבור ילדים. 

תוכן מאושר על-ידי ההורים - האפליקציה כוללת מגוון כלים העוזרים להורים לשלוט בחווית הצפייה של ילדיהם. מצב 'תוכן מאושר בלבד' מאפשר להורים לבחור סרטונים וערוצים בודדים שיעמדו לרשות ילדיהם במסגרת השימוש באפליקציה או להחליט לחסום סרטונים או ערוצים מסוימים. הורים יכולים גם לבחור האם להפעיל את אפשרות החיפוש באפליקציה או לא.

זמן מסך - באפליקציה שולב טיימר המאפשר הגבלת זמן צפיה בקלות, למשל הגבלת הפעלה ל-15 דקות בלבד. האפליקציה תודיע לילד כאשר זמן השימוש בה מסתיים ותנעל לשימוש. 

תוכן ידידותי למשפחה - האפליקציה מאפשרת לילדים לקבל מענה לסקרנותם באמצעות ערוצים ופלייליסטים בשבע קטגוריות: למידה, תחביבים, מוסיקה וריקוד, אומנות ומלאכת יד, צעצועים ומשחק, יוטיוברים ו-וולוגרים לכל המשפחה, גיימינג וכן מופעים וסרטים.

״YouTube Kids מאפשרת להורים לעצב את חווית הצפייה של ילדיהם״ מסרה חנית מרינוב, סמנכ"לית השיווק של Google בישראל. ״מסקר שביצענו בישראל״, היא הוסיפה, ״עולה כי 79% מההורים רוצים לשנות את הרגלי הצפייה של ילדיהם במסכים. שני שליש מהם תלו זאת בחששות משעות הצפייה הארוכות ומצפייה בתכנים לא הולמים, וחצי מההורים ציינו את הסתייגותם מצפיה בתכנים לא לימודיים ומעצם הצפיה שבאה על חשבון פעילות חברתית. כלי התאמת התוכן והגבלת זמן השימוש שהאפליקציה מציעה, המותאמים לכל ילד במשפחה, יסייעו להורים להשיג זאת". 

גרג דריי, מנהל YouTube Kids העולמי (למעט ארה״ב) מסר כי "יצרנו את האפליקצייה כשהצרכים של הורים וילדים עמדו לנגד עינינו, כך שתציע לילדים גישה לסרטונים נהדרים בנושאים שהם רוצים לחקור. זהו שירות סטרימינג העומד בפני עצמו, בטוח יותר לילדים, הכולל חבילת בקרת הורים ומאפשר התאמה של חווית תוכן מקומי כך שכל משפחה תמצא בו את מקומה״.

דריי התייחס לסקר והוסיף: ״למרות ששליש מההורים העידו כי הם צופים יותר עם ילדיהם במסכים בתקופת הקורונה, עדיין רק רבע מההורים בישראל משתמש בכלים דיגיטליים לבקרה הורית וצופים בתכנים יחד עם ילדיהם לעיתים קרובות או באופן קבוע. נתונים אלה מחדדים את נחיצות הכלים לבקרת הורים ש-YouTube Kids מעניקה להורים ובכך מאפשרת להם להגדיל את מעורבותם בתכנים בהם צופים ילדיהם״. 

65% מההורים השיבו שהסיבה המרכזית לצפייה במסכים היא שעמום וקרוב לחצי מההורים סבורים כי הצפייה היא למטרת בידור. חצי מההורים שנשאלו, הודו כי הם מאפשרים לילדיהם לצפות במסכים על מנת שיוכלו להתפנות לעבוד או למטלות בית וכחמישית מההורים ציינו שהם מאפשרים צפייה בשביל שיוכלו לישון ולנוח. רק 35% מההורים סבורים שהצפייה במסכים נועדה לשמש לצרכי למידה ופחות משליש מההורים סברו שהצפייה נועדה לטפח תחביבים. 

בסקר גם הוצגו בפני ההורים שישה כלים לבקרת הורים שמציעה YouTube Kids וכולם זכו לביקוש גבוה. הכלי המבוקש ביותר הוא מעקב אחר היסטוריית הצפיה של הילד (81%), אחריו אפשרות חסימה של סרטון או תוכנית (79%) ולהתאמת התכנים בהתאם לגיל הילד (79%). הגבלת זמן צפייה דורגה במקום הרביעי (75%). 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית