פרסום: פרטים נוספים אודות פרשת בלאק קיוב ברומניה

על פי פרסום בדה-מרקר, מנכ"ל החברה חשב שנשכר מטעם שירות המודיעין הרומני (SRI) על דעת ראש השירות

דן זורלא. מאת Yossi Aloni (יוסי אלוני), CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=78967066

 פרשת בלאק קיוב, חברת המודעין העסקי הישראלית, ברומניה, הסתיימה לפני כחמש שנים במעצר של שניים מעובדי החברה. פרסומים בנוגע לפרשה טענו כי החברה נשכרה על ידי איש עסקים בשם דניאל דראגומיר, אזרח רומניה ובכיר לשעבר ב–SRI לעקוב אחרי ראש הרשות למלחמה בשחיתות (DNA) ברומניה, לאורה קובצ'י. 

כעת, מפרסם העיתונאי גור מגידו פרטים חדשים אודות הפרשה. לפי הפרסום, דן זורלא, מנכ"ל החברה, טען בחדר חקירות בלוד בפני חוקרת ממשטרת ישראל כי חשב שניתן לו אישור לפעול כצוות של שירות הביון הרומני. "הוא סבר, לדבריו, שנשכר מטעם שירות המודיעין הרומני (SRI) על דעת ראש השירות, אדוארד הלוויג, ועל דעת נשיא המדינה דאז, יוהנאס קלאוס (השניים סבלו מפועלה של קובצ'י). עוד טען זורלא שקיבל לכאורה אישור מראש המוסד לשעבר, מאיר דגן", כותבים בפרסום. 

מבלאק קיוב מסרו לדה מרקר כי: "זו פרשייה מצערת מלפני חמש שנים שמוחזרה כבר פעמים רבות בכל כלי התקשורת בארץ ובעולם. בלאק קיוב, שבאותה העת נשכרה לעבודה מטעם גורם בכיר ברומניה, שיתפה פעולה באופן מלא עם הרשויות ברומניה בניסיון לפתור את הפרשה המסובכת אליה נקלעה כקורבן ובכדי לשחרר את שני אנשיה שנעצרו.

"החברה ואנשיה מעולם לא נחקרו בישראל, אלא במסגרת העזרה הבינלאומית לרשויות ברומניה. בעקבות הפרשה, הקימה החברה ועדת קבלת לקוחות שבודקת ומאשרת את קבלתו של כל לקוח. החברה, ששירותיה נשכרים על ידי פירמות עורכי הדין המובילות בעולם כעשור, פעלה ופועלת בהתאם לחוק בכל מדינה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית