הושק מגן הפנים המודולרי, הפרוטקטור

ליאור תעשיות טקסטיל ייצרה מוצר המספק הגנה של 360 מעלות מסביב לראש, שגם ניתן לשדרוג על ידי הוספת בד אנטי-ויראלי ואנטי-בקטריאלי

הושק מגן הפנים המודולרי, הפרוטקטור

תמונות: באדיבות ליאור תעשיות טקסטיל בע״מ

ליאור תעשיות טקסטיל בע"מ, מעצבת ויצרנית ישראלית של אפודים טקטיים ואפודי מגן, מכריזה על מוצר חדש מתוצרתה, הפרוטקטור – מגן פנים מודולרי. על פי החברה, מדובר במוצר ייחודי המספק הגנה של 360 מעלות מסביב לראש, כולל סגירה בחלק האחורי של הראש על ידי רצועות סקוטש. המגן פותר בעיות כגון שיער פנים וסוגר רווחים, על מנת למנוע דליפה מאחורי המסכה. המוצר מיועד להישאר על הראש גם במהלך חילופי דברים.

מכון התקנים הישראלי קבע כי הכותנה הדו-שכבתית הסטנדרטית מסננת 80% מהחלקיקים בגודל 3 מיקרון. את הפרוטקטור ניתן לשדרג על ידי הוספות בד מסנן בעל תכונות אנטי-ויראליות ואנטי- בקטריאליות. ניתן לעטות אותו על גבי מסכות קלות יותר,  ולהשיגו גם בגרסת שימוש חד-פעמי. העיצוב המודולרי בעל שלוש הרצועות, הניתן לרחיצה ולשימוש חוזר, יכול להוות פריצת דרך בהגנת הפנים וכלי מניעה חזק נגד התפשטות זיהום ממחלות מדבקות דוגמת הקורונה.

"אנחנו סבורים שלמוצר הזה יש הרבה מה להציע והמשוב שאנחנו מקבלים הוא מאוד חיובי", אומר דייוויד שוורץ, מפתח המסכה המודולרית. "ראיתי בעיות בעיצובים הקיימים וחשבתי שמסיכה קלה להרכבה והסרה שמקיפה את הפנים היא הפתרון הטוב ביותר. המגן סוגר רווחים שנגרמים על ידי זקנים, מגן על העיניים ונראה הרבה יותר טוב. ביססנו את מרכיבי בד הסינון על מחקרים שבוצעו בארה"ב במהלך מגפת SARS שהראו את הפוטנציאל הגדול של בדים טבעיים לסנן טיפות מיקרו מזוהמות. היום אנו משתפים פעולה עם חברות ישראליות אחרות בכדי לשלב אלמנטים אנטי-ויראליים פרואקטיביים בבד עצמו, והמסכה תהיה זמינה גם בגרסאות חד-פעמיות. למרות שמגן זה מיועד לאזרחים ואידיאלי לנסיעות, ניתן ליישם אותו גם אצל אנשים מתחום הביטחון והבריאות משום שהוא נשאר טוב יותר על הפנים בהפגנות ובמחאות וכאשר מתקרבים לעזור לאנשים פצועים״.

שוטרים, מגיבי חירום, עובדי בריאות ואזרחים צריכים להיות מוגנים להגן על פניהם במהירות מפני חשיפה לנגיפים ומחלות מדבקות נישאות. הפרוטקטור ייחודי בכך שהוא מודולרי, נוח וקל ללבישה, מחוספס ומספק רמה של הגנה מיידית במקום. שוטר שמגיב לסכסוך פנימי, מחאה או אפילו מהומה יכול לעטות במהירות את מגן הפנים ולבוא במגע עם הציבור בביטחון וביעילות. המגן נשאר צמוד לפנים ויכול להישאר גם במאבק פיזי. בכניסה לחנות או בהמתנה בתור, מספק המגן הגנה ומראה מקצועי לא מדאיג. הוא מאפשר לאנשי החירום, הצריכים להגיע לאדם פצוע או מחוסר הכרה, להתקרב לחולה לצורך בדיקה וליווי בתחושה בטוחה יותר.