ארה"ב: כל מכירה או שינוע נשק לאיראן או ממנה יגררו סנקציות של הבית הלבן 

אמברגו הנשק של האו"ם על איראן הסתיים. ארה"ב מאיימת כי מי שיסחור בנשק עם איראן יפגוש סנקציות אמריקניות 

State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain

אמברגו הנשק של האו"ם על איראן הסתיים ביום ראשון האחרון. המשמעות היא כי איראן יכולה להתחיל לשווק או לרכוש נשק קונבנציונאלי. עם זאת, ב -19 בספטמבר הצהירה ארה"ב כי היא מכירה או רכישה של נשק קונבנציונאלי לאיראן או מאיראן מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם (UNSCR) משנת 1929, ורכישת נשק או כלי נשק קשורים מאיראן מהווה הפרה של UNSCR 1747.

אזכיר כי האו"ם לא קיבל את עמדת ארה"ב בניסיונה להחזיר את הסנקציות של האו"ם היות וטראמפ עזב את ההסכם. קרי, ארה"ב לא יכולה להשתמש בהסכם שהיא פרשה ממנו. לאור זאת, הסנקציות הצפויות למי שיסחור בנשק עם איראן הן של ארה"ב בלבד. 

"ארצות הברית מוכנה להשתמש ברשויות הפנימיות שלה לצורך הטלת סנקציה על כל אדם או ישות שתורמים באופן מהותי לאספקה, מכירה או העברה של נשק קונבנציונאלי לאיראן או ממנה, כמו גם אלה המספקים הכשרה טכנית, תמיכה כספית ושירותים, וסיוע אחר הקשור לזרועות אלה", כותבים בפרסום מחלקת המדינה.

"כל מדינה המחפשת שלום ויציבות במזרח התיכון ותומכת במאבק בטרור צריכה להימנע מכל עסקאות נשק עם איראן. מתן נשק לאיראן רק יחמיר את המתיחות באזור, יעביר נשק מסוכן יותר לידי קבוצות טרור ופרוקסי כוח, ויסכן איומים הולכים וגוברים על ביטחונם של מדינות ישראל ושל מדינות שלום אחרות. בעשר השנים האחרונות המדינות נמנעו מלמכור נשק לאיראן תחת צעדים שונים של האו"ם. כל מדינה שתערער כעת על איסור זה תבחר בבירור לתדלק את הסכסוך והמתח בקידום השלום והביטחון."

בפרסום טוענים כי האיראנים סובלים מכיוון שהמשטר ממשיך להחזיק כמעט מיליארד דולר ממשרד הבריאות האיראני לצורך תגובה לקורונה. "המשטר אחראי לתוצאות של אופן הקצאת המשאבים של העם האיראני. עשרות שנים של שחיתות ומדיניות רדיקלית של מנהיגי המשטר אחראים לריקבון של אומה גדולה. אנו עומדים עם העם האיראני נגד עריצות, בזבוז משאביו ומאמצי המשטר לרסק את מאבקו לחירות."

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עם סיומו של אמברגו הנשק על איראן, אנחנו חייבים להיות חזקים ונחושים יותר מבעבר. איראן מעולם לא הייתה בעיה ישראלית, אלא קודם כל בעיה עולמית ואזורית. כשר ביטחון אמשיך להוביל את הפעולות הנדרשות למניעת ההתפשטות וההתחמשות האיראנית עם  שותפותינו הוותיקות וגם החדשות. כל מדינות העולם צריכות להירתם למאמץ החשוב הזה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית