ישראל ואיחוד האמירויות סיימו מו״מ בנוגע לעידוד השקעות

ההסכמים הבילטרליים הצפויים להיחתם בין שרי האוצר יספקו תמריצים והגנה למשקיעים הפועלים בשתי המדינות. כ״ץ: ההסכם הוא חלק ממדיניות רחבה לקידום שיתופי הפעולה הבינ״ל

טקס החתימה בבית הלבן, ספטמבר. צילום: REUTERS/Tom Brenner

ישראל ואיחוד האמירויות סיימו משא ומתן מוצלח בנוגע להסכמים בילטרליים שיספקו תמריצים והגנה למשקיעים שפועלים בשתי המדינות. זהו אחד ההסכמים הרשמיים המסוכמים בין ישראל לאמירויות מאז ההחלטה על נרמול היחסים, וההסכם הראשון מסוגו שישראל מכננת עם מדינה ערבית.

שר האוצר, ישראל כ״ץ, אמר כי הסכם זה מסמל ״את חוזק הקשרים הכלכליים הנרקמים בין המדינות ואת החשיבות האסטרטגית של היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות ולמדינות האזור. זהו חלק ממדיניות רחבה אותה אנחנו מובילים במשרד האוצר ובממשלה לקידום שיתופי הפעולה הכלכליים הבינלאומיים. הסכם זה יהיה אבן פינה למיסוד היחסים הכלכליים בין שתי המדינות״.

סגן שר האוצר האמירתי, יוניס חאג׳י אל-חורי, מסר כי מדינתו חתמה על ״99 הסכמים לעידוד השקעות ולהגנה עליהן, וההסכם עם ישראל יחזק את הקשרים הכלכליים, יעודד תחרות ויגביר את אטרקטיביות ההשקעות בין שתי המדינות״. עוד נמסר כי ההסכם יגן על השקעות מפני סיכונים שאינם מסחריים  כגון הלאמה, החרמה, הקפאת נכסים ועוד.

בנוסף, בשבוע שעבר הגיעו שתי המדינות לסיכום ראשוני בנוגע לעסקה נפרדת שתמנע מיסוי כפול.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית