סאאב תספק משגרי נ"ט קרל-גוסטב לצבא ארה"ב

שווי החוזה הנו 87 מיליון דולר לזמן בלתי מוגבל ולכמות בלתי מוגבלת של M3E1, עם הזמנה ראשונית בשווי 9.2 מיליון דולר לאספקה בשנת 2021

משגר קרל-גוסטב M3E1. צילום: מתוך ויקימדיה

חברת סאאב השבדית הודיעה כי חתמה על חוזה מסגרת רב-שנתי עם צבא ארה"ב לאספקת הגרסה האחרונה של משגרי קרל-גוסטב ניידים רב-משימתיים המשוגרים מהכתף שווי החוזה הוא 87 מיליון דולר לזמן בלתי מוגבל ולכמות בלתי מוגבלת, עם הזמנה ראשונית בשווי 9.2 מיליון דולר לאספקה בשנת 2021. המשגרים – המכונים M3E1 בארה״ב ו-M4 ברחבי העולם – יופעלו על ידי צבא ארה"ב, חיל הנחתים ופיקוד המבצעים המיוחדים.

"משגר הסאאב M3E1 מותאם במיוחד לענות על הצרכים של הלוחמים של ימינו. משגר קל-משקל יעיל ללא רתע מבטיח מוכנות בשדה הקרב המודרני עם יכולות רב-משימתיות, באמצעות מגוון רחב של חימושים הכוללים חימוש כנגד אש עורפית, נגד מבנים ונגד שריון", אמר אריק סמית', נשיא ומנכ"ל סאאב בארה"ב.

לדברי החברה, משגר הקרל-גוסטב נמצא בשימוש בארה"ב מאז שנת 2013. בשנת 2018 הודיע ​​צבא ארה"ב כי ירכוש את הגרסה האחרונה של המערכת. הגרסה החדשה, במשקל 6.7 ק"ג,  קלה ב-28 אחוזים מקודמתה, ה-M3. בשנת 2019 חתם צבא ארה"ב על הסכם מסגרת לאספקת תחמושת למשגרי קרל-גוסטב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית