שר ההגנה האמריקני רוצה לבטל את הכוח הרב-לאומי בסיני 

דיונים בצמרת הביטחונית האמריקנית לגבי המשך קיומו של הכוח הרב לאומי בסיני

https://www.defense.gov/our-story/meet-the-team/secretary-of-defense/

הפנטגון שוקל שינויים בהיערכות הנוכחות הצבאית האמריקנית בעולם, ובמסגרת זו סבור שר ההגנה מרק אספר כי יש לבטל את תפקיד הצבא האמריקני בכוח המשקיפים הרב-לאומי MFO בחצי האי סיני. אולם בצמרת הביטחונית יש התנגדות לכך. 

כוח המשקיפים MFO הוקם כדי לשמור על השלום בין ישראל למצרים. DEFENSE ONE מדווח כי בעקבות חתימת הסכמי שלום בין ישראל לבין האמירויות ובחריין יש בוושינגטון השואלים אם עדיין יש צורך בכוח האמריקני בכוח הרב-לאומי. שר ההגנה אספר סבור שיש לבטל את הכוח, ואחרים סבורים שזה משגה.

DEFENSE ONE מוסר כי הכוח הרב-לאומי מונה כיום 1,160 חיילים מ-13 מדינות, כשאר היחידה האמריקנית היא הגדולה ביותר, 454 אנשי צבא, יותר ממחציתם אנשי המשמר הלאומי ויחידות מילואים. מפקדת הכוח נמצאת ברומא ויש משרדים בתל אביב ובקהיר.

על פי "אסטרטגיית ההגנה הלאומית" של ארה"ב (NDS) יש לקיים את הנוכחות הצבאית האמריקנית בכוח בסיני בעיקר בגלל נושא הטרור, כאשר חצי האי "נהפך לגן עדן לטרוריסטים". בסיני פועלים ארגוני טרור ודאעש. בעקבות תקיפות טרור בסיני, הציבה מצרים בחצי האי יחידות צבא מעבר למוסכם בהסכם השלום עם ישראל. 

אחד מתפקידי הכוח הרב-לאומי הוא לנטר את הנוכחות הצבאית המצרית. תפקידים אחרים: שמירה ופיקוח על נתיבי סחר ואנרגיה בסביבות תעלת סואץ, בה יש תנועת מסחר ונפט רציפה. לבסוף, קובעת אסטרטגיית ההגנה הלאומית כי הנוכחות הצבאית חיונית "כדי למנוע השתלטות עויינת של כוח זר" על האזור האסטרטגי, וזה כולל את הנוכחות הימית הרוסית במזרח הים התיכון. בהקשר זה מזכירים את הבסיס הימי שהקימה סין בג'יבוטי בשנת 2017.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית