קרן ההון סיכון Clear Future ממוקדת בשלב הסיד

בתקופה בה גיוסים בשלבי הפרה-סיד והסיד נמצאים בירידה, ישנן מספר קרנות שדווקא מחליטות להמר על שלבים אלו. Clear Future אחת מהן

צילום - שרון פאיס

קרן ההון סיכון קליר פיוצ'ר, קרן השקעות פרטית שייסד אלון ארבוב ובניהולם של ארז עזרא ואודי שני, משקיעה בשלבי סיד. הקרן השקיעה עד היום בלמעלה מ-16 סטאטראפים שונים מתחומי הסייבר, פינטק,  Insuretech, IOT, ו-E-commerce. כל ההשקעות בוצעו בחברות בשלבים הראשונים ביותר של החברה ועד כה נרשמו שלושה אקזיטים מוצלחים.

אלון ארבוב הוא יזם סדרתי שמכר בעבר את Diamonds Direct לקרן Blackstone. ארז עזרא ואודי שני הם שותפים ומנהלים עם ניסיון רב בתחום שבוחנים מדי חודש עשרות פניות של יזמים צעירים להשקעה. בנישה של השקעות בשלב מוקדם אין הרבה כסף וקרן קליר פיוצ'ר נחשבת בישראל לשחקן מוביל. הקרן ממשיכה להשקיע הן בפורטופליו הקיים והן בחברות נוספות בקצב ממוצע של למעלה משלושה סטאטראפים חדשים בשנה.

מה הם השיקולים שלכם בבחירת השקעה?

אודי שני, שותף מנהל: "אנחנו בוחנים השקעות לפי הפרמטרים הבאים: קודם כל האם באמת המוצר פותר PAIN שקיים בשוק? או חלילה - האם מדובר ברעיון שעלה במוחו של יזם, אך בפועל אין צורך ונדרש פה חינוך שוק משמעותי להטמעת המוצר? לאחר מכן אנחנו בוחנים את הצוות, הניסיון והחיבור ביניהם (פרמטר חשוב) וכמובן את גודל השוק. תנאי יסוד שלנו הוא מעורבות עמוקה ומודל של מעורבות אישית בחברות הפורטפוליו במטרה לסייע ליזמים עם קשרים וניסיון שיש לנו בארץ ורחבי העולם".

מה הטיפים שאתם יכולים לתת ליזמים צעירים בתחילת הדרך?

ארז עזרא שותף מנהל: "חשוב להכיר היטב את הבעיה שרוצים לפתור במיזם ומה נעשה לפני כן ובמקביל (מתחרים), לוודא שיש מוביל בצוות שיודע לגייס היטב (טכנולוגיה זה לא הכל כדי להצליח) והקשבה, צניעות וגמישות מחשבתית".



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית