"סוכנות היורופול מעבדת באופן בלתי חוקי נתונים של חפים מפשע"

המפקח האירופאי על הגנת נתונים מאשים כי סוכנות היורופול חורגת מהתקנות שלה בעיבוד מידע אישי של אזרחים 

"סוכנות היורופול מעבדת באופן בלתי חוקי נתונים של חפים מפשע"

bigstock

סוכנות היורופול מעבדת באופן בלתי חוקי את הנתונים האישיים של מספר עצום של אנשים חפים מפשע, כך עולה מדו"ח המפקח האירופי על הגנת נתונים (EDPS). הסוכנות קיבלה חודשיים להמציא "תוכנית פעולה" לפתרון הבעיה - אך בינתיים, למרות הסיכונים החמורים לזכויות הפרט שזוהו על ידי ה- EDPS, הסוכנות רשאית להמשיך להשתמש בטכניקות.

על פי פרסום של statewatch, סוכנות  היורופול מקבלת כמויות אדירות של נתונים מרשויות אכיפת החוק הלאומיות וממקומות אחרים, וכדי לנסות להבין את הנתונים הללו לצורך חקירות פליליות היא אימצה אמצעים ושיטות שאינם תואמים את החקיקה המסדירה את הסוכנות, אומר הנציב. 

"אופי הנתונים שנאספו ברמה הארצית בהקשר לחקירות פליליות ופעולות מודיעין פליליות אינו מוגבל יותר לאיסוף נתונים ממוקד אלא כולל יותר ויותר איסוף מערכי נתונים גדולים", אומר הדו"ח, והסוכנות עושה שימוש ב" נתונים דיגיטליים וביג דאטה ... כדי לנצל את כמויות המידע הגדולות הללו", נכתב בדו"ח. 

"... יש סבירות גבוהה שהEuropol מעבדת ללא הרף נתונים אישיים על אנשים שאסור להם לעשות זאת ולשמור קטגוריות של נתונים אישיים החורגים מהרשימה המגבילה שמסופקת בתקנות הEuropol. למרות שלא ניתן לכמת את הכמות המדויקת, העלייה בשימוש שנצפתה בשנים האחרונות מראה בבירור שכמות מערכי הנתונים הגדולים המשותפים עם הEuropol גדלה במהירות."

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל