הפנטגון מחפש מערכות ל"א ניתנות לשדרוג בתוכנה 

"כאשר איום חדש נחשף, ניתן להעלות עדכון במהירות למערכת", מסבירים בפנטגון 

Staff Sgt. Felicia Jagdatt/U.S. Army

כאשר צבא ארה"ב מתרחק מלחימה באויבים נחותים טכנולוגית במלחמתו העולמית בטרור, ומתכונן לגורמי מדינה מתוחכמים, הפנטגון בוחן את גישתו למודרניזציה של מערכות לוחמה אלקטרונית. 

מחקר בקונגרס על תוכניות שפורסם בנובמבר האחרון על ידי המרכז להערכות אסטרטגיות ותקציביות, טען כי החזרת הכוח בספקטרום האלקטרומגנטי אינו רק נושא שניתן לפתור במימון מוגבר. "זה אדריכלי", אמר ג'יימס פייסט, מנהל חקר והנדסה בתחום ההגנה ליכולות מתקדמות בפנטגון, בראיון ל- C4ISRNET

בספקטרום האלקטרומגנטי, אמר פייסט, המפתח לאפשר שליטה בשדה הקרב הוא השגת מאמץ אדריכלי מבוסס פיקוד, שליטה ותקשורת מרושתים לחלוטין. Fully Networked C3 או FNC3, הוא מאמץ בראש סדר העדיפויות של המודרניזציה. המטרה, לדבריו, ליצור ארכיטקטורת נתונים לשליטה ובקרה למערכות עתידיות שהיא "חזקה ושרידה המאפשרת טכניקות EW מתקדמות."

ארכיטקטורה זו, שהושלמה לפני כשנה, גדולה בהרבה ממערכות המתמקדות אך ורק בלוחמה אלקטרונית, שנועדו לחסום תדרי אויב, לחוש אותות אויב ולהגן על מערכות ידידותיות. נתונים ישחקו ככל הנראה תפקיד גדול באופן בו מערכות מיועדות לקונפליקט עתידי, בהתחשב בכמות חסרת התקדים של מערכות הפולטות אותות ומידע.

"אם אנו חושבים על הבעיה לא מנקודת מבט של ניסיון לציין פרמטר ביצועים מסוים, אלא אם נתחיל יותר מאיזו החלטה, באיזו מבצע צבאי אנו מנסים להשתמש במערכת זו? איזה מידע אני צריך [ואז] לאפשר לאדם לקבל את ההחלטה, ואז כיצד עלי כארכיטקט לאפשר את כל החומרה השונה, התוכנה, האלגוריתמים, האחסון, מה שזה לא יהיה, כך שאוכל ביותר מדרך אחת הגיונית אפשרית לאפשר לאדם לקבל את ההחלטה הטובה? " אמר ויליאם קונלי, לשעבר מנהל הלוחמה האלקטרונית בפנטגון.

מאחר שהפנטגון עובד על מערכות חדשות לפרק הזמן של 2030, הוא גם מאזן עם עדכונים למערכות ישנות מזדקנות. פייסט כינה זאת "דילמה שיש לנו במחלקה", וציין שהמערכות הישנות יקרות לתחזוקה בגלל העיצוב שלהן. "כשאתה מסתכל על מה שנעשה בעשר השנים האחרונות, זה בעיקר טלאים על מערכות לגסי לשפר שרידות", אמר. "לא תקדים את האויבים שלך אתן." 

לדבריו, העתיד הוא בסטנדרטים של ארכיטקטורה פתוחה, המאפשרים שדרוגים מהירים מכיוון שהם מבוססים בעיקר על תוכנה. כאשר איום חדש נחשף, ניתן להעלות עדכון במהירות למערכת. זוהי סטייה משמעותית מהתקופה מבוססת החומרה של המלחמה הקרה. באותה תקופה, אם יתגלה אות חדש, יהיה צורך לפרק אותו בסביבה מבוקרת, ולפתח אמצעי נגד ולהעביר אותו לשטח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית